Äntligen

Sådär ja, för ca en timme sedan lastade jag Chilli, och skickade iväg transporten.
De var inte så lätt att se en egen uppfödd liten tjej åka iväg. Så en och annan tår blev de.
Men, jag blev gladare senare. När en annan transport åkte in på stallplanen, just de. PIX!
De söta ponnyn klev ur transporten lätt som en plätt. Eftersom att jag redan hade släppt ut de andra hästarna så blev både de och hon väldigt nyfikna på varandra. Men än så länge får hon inte gå tillsammans med dem. Nej, jag sa förut att jag hade släppt ut de andra, vilket jag i o för sig hade, men lilla Sweetie fick stå inne, och så ställde jag Pix i hörn boxen bredvid henne. Classic är rätt dominant mot andra hästar, Dissan är sur, men lilla Sweetie, hon är snäll som ett lamm. Så därför fick hon står inne. Första mötet gick rätt bra tror jag, de brydde sig inte så mycket. Men, nu får hon stå där inne och bekanta sig med SOreca och oss andra idag, för jag har annat för mig.
Både Dissan och Classic rids idag lätt av medryttare. Men jag, jag har två andra hästar att fixa, jo. Jag har en kompis (Vill vara anonym) Som har två hästar. (Lufthästar) Jag ska hjälpa henne att göra iordning hennes b-ponny DELSOL för att åka, hon har nämligen sålts, och ska åka i veckan. Så den lilla ponnyn ska badas osv. Sedan har hon köpt en ny ponny, en d-ponny, vid namn PEAK A BO, eller kort och gott, PEAK. Och jag ska hjälpa henne att få ordning på den lilla hetsiga hästen. Ja, så idag har jag fullt upp, nu undrar ni säkert, varför jag inte ska göra så mycket med PIX. Nej, jag vill att hon ska känna sig trygg, så jag ska inte rida/longera/träna henne ALLS idag. Hon ska bara få vänja sig vid att byta miljö.
Nu kanske ni vill ha lite bilder på DELSOL och PEAK. Här har ni de + info!
Namn: Delsol
Kön: Sto
Färg: Variant av blåskimmel
Född: 1996
Delsol är en busig liten b-ponny som gör allt för sin ryttare. Hon kan vända på fläcken om man ber henne.
Hon var gymkanha ponny tidigare, men blev lite för stressad av de hela. Så då fick hon komma till min kompis.
Nu är hon dock såld.
Namn: Peak a bo (PEAK)
Kön: sto
Färg: Svart
Född: 2004
Peak är en d-ponny som min kompis just köpt. Lite hetsig, men har en grym hopp talang.
Vet inget om hennes bakrund dock..
OBS! - DESSA HÄSTAR HAR INGET MED SORECA ATT GÖRA! DE KOMMER EJ ATT STÅ HÄR; OCH KOMMER INTE ATT NÄMNAS IGEN!
Och så tänkte jag att ni ville ha en snabb bild på Pix också! Info om henne kommer senare...
Så, här har ni min nya prinsessa!
Så, de var de!
/ R

2011-08-17 | 11:47:38 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Maddjo

Hej är Winnie kvar är isf intresserad av henne blir 80 000 lp bra?

2011-08-17 // 12:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback