Förväntansfull!

Hej alla trogna läsare!
Ja, som rubriken säger...jag är så grymt förväntansfull! Undrar ni varför, jo, för imon, så kommer nämligen, Pix!
Haha, de var ett tag sedan som en transport rullade upp på Sorecas stallplan, och de gångerna de har hänt, då har du varit åt J eller S. Men nu är de min tur!
Ja, en dålig sak är dock att Chilli åker då, men jag tror att hon kommer att få de bra.
Nu kom jag precis in från att ha städat ur transporten, och satt in hö, lastat hennes saker osv. Jag och Chilli har tränat lite extra idag på de där med lastningen. Hon är inte svår lastad, nej. Men hon är så ung, hon har inte åkt transport så mycket. Men de gick ju bra i alla fall! :)
Men, nu ska ni få höra om min dag.
Idag så longerade jag Sweetie, vilket gick hyfsat tycker jag, hon har fortfarande svårt för vänster galopp, men de brukar funka efter ett tag. Så de gick ju bra.
Sedan har vi lilla miss Classic, som ni vet så har jag anmält mig och Classic, till holmenstuteris tävlings TEAM. Vilket jag hopas var ett bra beslut.
I alla fall, Classic fick ett tränings pass i dressyr idag, vilket faktiskt gick bra. Lite stel i höger sida, men annars inget farligt. Pigg var hon också, men de brukar hon som sagt också vara ;)
Och sist men inte minst, så har vi Distraktion! Han, hoppade jag faktiskt idag! Och gissa om han blev glad! Han har inte hoppat på ett tag, och när han då såg hindren i padocken idag blev han som tokig. Jag började med lite uppvärmning, lite enkla saker på ca 50 cm. Och så jobbade vi på höjder mellan 50 - 90 cm. Han är ju ändå en B-ponny. Men, i slutet, fick han avsluta med ett enstaka hinder, som låg på 1.05. De flyger han över som om han inte gjort något annat, men han behöver jobba på tekniken, även om han hoppar högt över så blir de lite svårt för ryttaren att sitta kvar. Vilket inte är så bra.
Men, tillbaka till morgondagen. Då åker som sagt Chilli :( Och så kommer Pix :)
Jag måste bara säga en sak..... jag har som sagt tittat runt på era bloggar/hemsidor. Men den hemsida jag tyckte bäst om, (och personen jag tyckte bäst om) var....* trumvirvel * HOLMENSTUTERI.N.NU!
Jätte snäll människa och mycket seriöst stuteri. Och för att inte nämna, jätte bra hästar!
Ja, de här blir mitt sista inlägg för dagen, så.
God natt alla läsare! Fortsätt att följa oss!
/ R

2011-08-16 | 22:06:27 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Holmens Stuteri

TACK R!

Det värmde om hjärtat. Du är den jag har haft bäst kontakt med Lufthästarna! Och jag älskar eran blogg, läser den var dag. R, du har alltid stöttat även när jag var ett nytt litet stuteri som inte många besökte. Men du är en jätte bra "nätpoolare"!!! :))) Du är snällast :)

Kram från Holmens lilla tjej ;)

2011-08-17 // 19:59:04
» R

Naww :´)

Tack så mycket, ja, vad ska jag säga? Tusen tack!

/ R

2011-08-18 // 18:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback