HAHHAHHA: Skäckla....

Hehe, Jag kan berätta min och Skäcklas historia...
HAha
Det började med att jag åkte till en cirkus... Ja, en cirkus. Där jag såg en jättesöt liten svartvit shettis göra otroliga konster på scenen. Sedan gick jag runt och hälsade på alla cirkusens hästar och andra djur och då fick jag syn på gubbe som slog Skäckla :O Själv stod hon och stegrade mot honom och försökte bita honom.
Jag sa till gubben och han sa att jag kunde fösöka ta hand och hamburgaren själv, och då sa jag att det skulle jag göra!! Så jag köpte henne för 100lp! Sedan tog jag hem henne och började bli vän med henne! Först så gick jag alltid hem med jättemånga blåmärken efter hennes tänder och hovar. Men lika många blåmärken jag hade, lika många äpplen tog jag med mig nästa dag och fortsatte försöka bli vän med henne. Det tog ungefär 3 månader. För en dag när jag kom till stallet så gnäggade hon! Hela dagen var hon jättesnäll och vi gick promenader och hade jättekul! Så nästa dag tog jag med mig en sadel och ett träns och sadlade henne. Hon blev jättearg! För hon var ju bara 2 år! Fast, det visste ju inte jag!! Jag i alla fall av sadeln igen och gick på en promenad med henne i stället. Nästa dag satte jag på sadeln igen och hon blev som galen! Jag fick nya blåmärken varje dag nu men jag bara fortsatte att  ta med äpplen och morötter och så satte jag på sadeln och tränset. Efter ett tag så brydde hon sig inte längre. Då fick sadeln hänga med på våra promenader! Efter ett helt år, lyckades jag sitta upp på henne. Och då exploderade hon!! Hon bockade och bockade!! Och jag föll av och jag föll av! Men hon var ju så liten så det gjorde inte ont! Jag trodde aldrig att hon skulle sluta. Och det gjorde hon inte heller men jag brydde mig inte om det. Jag lärde mig tillslut att sitta kvar och då var det bra med det. Jag började träna för en tjej som var jätteduktig. Hon lärde mig allt jag kan idag! Jag fortsatte rida henne. Och jag kan ju rida ett dressyrpass utan att hon bockar men inte 2 dagar i rad! Nejdå! Jag kunde tävla henne i dressyr men sedan bockade hon som ett yrväder nästa dag!! (Detta är sättet man INTE ska rida in en häst på... xD Man ska inte bara sitta upp så som jag gjorde och förvänta mig att hon kunde allt!! haha)
Jag hoppade ju också och det känder som om ju mer jag höjde  ju lättare var det! xD Hon bara flög över och om hon tyckte att det var för lågt så bockade hon innan, efter och... ÖVER! hahah Bockgalning! Vissa dagar lekte vi rodeo och hon gav sig inte förrän jag trillade av. Och när jag väl gjorde det så rullade hon sig!! Hahah! Jaja, jag insåg ju att jag inte kunde fortsätta rida  så så jag började rida henne på allvar och vi vann ju varenda hopptävling vi ställde upp i!! Med dressyrtävlingarna var det ju sisådär eftersom att hon fortfarande bockade! Sedan, som ni vet... Så fick hon ont i ryggen och nu går hon med alla fölmammor ute på bete! Jag har bestämt mig för att betäcka henne igen men jag vet inte om hon kommer kunna bli riden igen :'(
Det var det! Håll tummarna för att hon kommer bli bra igen! Jag behöver ju inte rida så ofta, bara ha så där roligt som vi brukade ha!!

2011-08-21 | 23:06:47 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Maddjo

Qute!

2011-08-22 // 06:40:37
» J

<3

2011-08-22 // 20:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback