Happyland!!!

Hejsan!! Nu kommer nog Happyland när som helst!! :D Dimsdale skickade iväg honom för en liten stund sedan!! :D
Han ska tydligen vara ganska så svår att leda så jag ska försöka träna bort det. Plus att det blir en "sitta kvar på" häst eftersom att han bockar xD Men det ska vi nog få reda på!! :D
Idag red jag Micka, först tränade vi dem vanliga momenten i skritt och trav och sedan longerade Alice mig i galopp. Sedan Tog vi av all utrustning förutom benskydden och tränset och så jag longerade henne en stund tills hon lyssnade riktigt bra på alla kommandon!! Hon var superduktig! Sedan lade vi fram en bom på marken som hon fick gå över i alla gångarter. Sedan höjde vi den mer och mer tills den låg högst upp på en sockerbit! (D.v.s. ca 60cm) Hon hoppade jättefint över. Lite piggt kanske! haha <3
Sedan satte vi på sadeln och lät henne hoppa då också. Först blev hon jättespänd och hoppade jättehögt... helikopterhopp xD Men sedan lugnade hon sig, hon hoppade fortfarande högt men inte lika högt och hon var mer samlad över, innan och efter hindret :D <3
Fly fick en liten luugn tur ut eftersom att hon har gått så hårt det sista! Hon var jättefin men lite tittig! :D

2011-08-22 | 20:45:50 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» //R

hejsan soreca!

jag undrar om ni skule vilja vara med i en tävling på stuterihorse? en uthållighetstävling.

skulle vara kul om ville det!

maila mig eller titta på bloggen för mer info!

ha det bra! //R

2011-08-22 // 21:50:16
» Dimsdale

Ha ha :) Hoppas att han har det bra och att han sköter sig ;) Lycka till med honom! <3

2011-08-23 // 14:59:08
» J

Dimsdale0: Hej hej! Ja, hittills har han faktiskt skött sig ganska så bra(med vissa undantag^^)

R: Ja, kanske det! Jag ska prata med dem andra också :)

2011-08-25 // 08:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback