HEMMA!

Som ni kaske vet så har jag varit på "semester" med hästarna. Jag har varit på en annan gård med Skäckla, Saga och Fly. Men nu är jag hemma igen och alla privatlektioner  och allt börjar igen...
Så jag började med att träna en tjej på en palomino som är jättefin och heter Maskot. Vi tränade på bommar och på lägre hinder och hästen var svettig efter halva lektionen bara för att den var så stressad. Så vi har pratat om att hon ska träna så ofta hon kan för det är en katastrof och kommer sluta med en skada...
Sedan tränade jag en tjej på en stor svartskäck. Jättefin! Väldigt stor och maffig men smidig som en katt och hoppar som en gud. Har stora och luftiga steg och är jätte sammarbetsvillig! Skulle lätt köpa honom om han var till salu... Sedan red jag Skäckla. Hon var på bushumör eftersom att hon var hemma igen så hon bara bockade som en galning. Och när jag drog upp huvudet på henne så stegrade  hon istället... :( borde kanske inte träna andra när jag inte klarar min egen häst, men klara själva att sitta på henne i 5 minuter så får ni se, inte ens 5 sekunder klarade jag i början. och jag har haft henne sedan hon var 1 och nu klarar jag att sitta kvar på henne... Så, när hon travade normalt i 5 minuter så avslutade jag och släppte henne i hagen. Sedan tömkörde jag Saga. Hon var som en dröm och gjorde allt jag sa! Först blev det lite bocksprång i början av galoppen eftersom att det var så roligt men sedan lugnade hon ner sig ;) När jag var klar tog jag av henne allt och NH tränade lite. Det gick också bra. Hon kan backa, stanna, kom, spansk skritt, rulla sig och en massa annat... och jag har tränat LÄNGE! :D
Fly fick vila idag <3
Skäckla hade:

Allroundsadel

Pullarträns


Vita benskydd med teddyfodring, bara fram


Rött whitaker schabrak

Jag hade:

Blårutiga ridbyxor


Blå tröja


Vita handskar


Samma stövlar som vanligt


Och samma strumpor, hjälm och väst :)

Saga hade:

Ponnyträns (utan tyglar)


Bokstavspannband med texten "Busponny" på.


Tömkörningsgjord


Tömkörningstömmar

Hon hade inga benskydd för hon behöver inte det och sedan tog jag ju av allt det<3


2011-08-13 | 13:18:54 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback