Min lilla, jobbiga, dag..

Hello världen!
haha, nej. Men i alla fall. Idag så red jag i stort sätt alla hästar. Ja, idag började ju skolan. Så när jag kom hem, (vid ca 2) Så började jag att träna och rida hästarna.
Först så red jag markarbete med Classic. Hon var lite stel. Men de funkade hyfsat. Hon blev också lite uttråkad efter ett tag, och började ställa sig och streta imot. Så då gick de inte så bra. Men i slutet gick de bra. Då arbetade hon faktiskt bra, och stretade inte IMOT mig. Utan jobbade MED mig istället. Jag hade skritt och trav bommar, och några enstaka galopp bommar. Övade mycket med avstånd, så att hon håller reda på sina ben.
Här har ni en snabb ritning över en av övningarna jag gjorde.
Blå=Skritt
Grön=Trav
Röd=Galopp
Så, de var Classics träning för idag.
--------------------------------------------------------------
Sedan så Tömm körde jag Sweetie. Vilket också gick hyfsat. Hon är så snäll den lilla ponnyn, hon har inte så mycket kondition och behöver tränas. Så ja, men annars gick de bra. Med henne travade jag mest. För att få hennes balans tränad.
---------------------------------------------------------------
Så, och så var de ju lilla Dissan. Honom körde jag lite barbacka med. Lite balans träning för min del, och lite barbacka/NH för honom. Just nu rida han på hackamore eftersom att hans medryttare drog för mycket i munnen, då ställde han sig, och så rev han upp tungan. Så nu går han på hackamore. Men, den lilla ponnyn är så härlig att rida, när han ökar galoppen.. Gud asså. Han blir ju närmare ett fullblod då!
Men, nu ska ni få se min out fit med honom.
Kingsland tröja
Mörkblå ridbyxor
Rosa convers (Hehe, red barbacka så.. och orkade inte hämta mina stövlar..)
Mörkblå GPA hjälm.
Och min lilla prins hade:
Hackamore nosgrimma
Western träns
Western tyglar
Så, de var min och Dissans lilla tur. Min fining, älskar den ponnyn.
--------------------------
Ja, men de är ju inte alla hästarna. Pix har vi ju kvar. Ja, henne red jag ut med. En tur runt skogen vid stallet. Hon är så go den ponnyn. Hon reagerar knappt när en fågel flyger upp och hon är så lugn. Jag gjorde i ordning henne ordentligt. Så de fick bli en vit outfit. Så, min lilla is prinsessa (Hon har blå ögon) hade...
Vita lindor
Vitt schabrak
Träns m. vit fodring
Vitt/svart pannband
Svart allround sadel
Så, och så hade jag:
Vit hood tröja
Svarta ridbyxor
Vit GPA hjälm
Svarta tretorn stövlar
Så, de var min dag då. Just de, jag måste berätta en sak, jag tänkte ha en hopp tävling här på Soreca, (kommer i ett nytt inlägg). Vem vill vara med? Höjder från 50 cm till 150 cm. Man får delta med upp till fem hästar. detta för att andra ska ha en chans att vinna. Tävlingen är i helgen (dvs. 28/8 - 11)
Så, vill ni vara med? Mejla till [email protected]
Detta blev ett långt inlägg!
See yá!
/R

2011-08-22 | 20:31:26 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Maddjo( J )

Jaa...:) vad roligt klarn man är med!

2011-08-22 // 20:57:26
» Dimsdale

Snygga outfitar! :) Klart man ska vara med i tävlingen! Mejlar direkt ;)

2011-08-23 // 14:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback