Dagens ridpass - Indie

Idag hoppade jag Indie, jag började med att rida fram med mycket skänkelvikning, öppna, sluta, minska och förstora volten, ställa och sånt. Hon var mjuk och fin men skyggade lite. Idag tränade jag på bana och det gick väl bra, fast hon stannade några gånger. Jag hoppade en ganska så lång bana i slutet och hoppas att hon är redo för ngn tävling snart.
Banskiss:
Övn. 1
Jag började med att hoppa en linje, vilket gick super, hon kom in rätt och fick rätt antal galoppsprång emellan.
Övn. 2
Sedan hoppade jag en kombination med ett galoppsprång emellan, hon kom lite fel in de första gångerna och det blev lite stopp och rivningar, men tillsut gick det bra, jag hoppade den utan problem 2 gånger i rad och då "gav" jag mig :) (hoppade även åt andra hållet än vad bilden säger)
Övn. 3
Sedan hoppade jag ett hinder på mitten snett, hon stannade och hoppade förbi ett antal gånger innan jag tillslut fick henne att lyssna :)
Då hoppade hon så fint. Hoppade från båda hållen.
Övn. 4
Sedan hoppade jag en böjd linje, så kallad dogleg, vilket faktiskt gick väldigt bra. Jag avslutade sedan med en bana.
Bana
Jag hoppade tillslut en bana på 11 hinder, 12 hopp. Hon var jätte duktig fast det blev rivning i kombinationen och stopp på hindret på mitten. Men jag hoppade bara om banan vilket då gick mycket bättre. Förhoppningsvis är vi redo för en tävling snart! :D (hoppas att ni förstår)
Vill bara säga att OM det är någon som tycker att någon av dessa övningar (eller alla) är intressanta så får ni "ta" dem och sätta upp den på eran blogg/hemsida, bara ni komenterar att ni har "tagit" en eller flera av dem. Det är nämligen jag som har gjort dem, men har inget emot att någon annan provar det :D
KRAM J

2011-12-17 | 23:59:22 | J's inlägg | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Moa

Hej, jag undrar om ni har några lufthästar till salu?:)

2011-12-18 // 17:31:33
» Kungsgården

Hej!

När är tävlingarna avklarade?

Jultävlingarna :)

2011-12-18 // 19:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback