Neiwada gästbloggar!

Hej Neiwada här! Tack R och J för att jag fick göstblogga på Soreca! Det är en stor ära att få glstbliggningen på årsdagen! Tänkte berätta lite om mig och mina Lufthästar. Jag har haft lite olika Lufthästar sen jag började när jag var sex år. Då hade jag en svartskäck hoppglad b-ponny som hette Millan. Det var faktiskt efter jag läste om Soreca i min häst som jag startade hemsidan. Jag vill inte avslöja mitt riktiga namn. Så ni får kalla mig Neiwada. På Neiwada satsar vi mest på att ha kul med våra (mina) Lufthästar. Just nu har jag fyra stycken. Last Exit "Exit", Wild Wonder "Wonder", One on a million " Millie" och No access "Acke". Last Exit har jag köpt in från Danmark jag köpte in han för att tävla i hoppning med. Och vi ska eventuellt kvala in till SM 2012. Tyvärr kanske jag nu ska sälja han. Pg a jag kanske ska satsa mer på mångsidiga Wonder då hon älskar både dressyr och hoppning. Wild Wonder är faktiskt köpt på Soreca! Jag köpte Wonder för att satsa på dressyren. Och för att hon är och var då ganska ung så vi har mycket kvar att jobba på. Nu är hon väldigt duktig och det dröjer inte länge innan vi kommer ut på tävlingsbanorna. Men då hon älskar hoppningen också väldigt mycket kanske jag ska satsa på både hoppningen och dressyren med henne och då måste jag tyvärr antagligen sälja Exit. Sen har jag Millie. En äkta vän man kan lita på i alla lägen. Millie köpte jag från en familj dör barnet som hade ansvaret för honom inte klarade av honom. Millie har ingen grund "utbildning" alls. Men det jobbar vi på. När han blivit lite "bättre" och kan mer kommer han troligtvis säljas. Sen då så har jag Acke ett gammalt Gotlads russ jag haft ett tag nu. Dock håller Acke på att återhämta sig efter en skada så hemsk så jag tror att ni inte ens vill höra den. Men här kommer den. Jag och Acke när jag var mindre och Acke yngre. Vi skulle åka på en hopptävling i Linköping. Vi hoppade banan och det gick jätte bra. Vi gick felfritt och fick rosett. (det var clearround) när vi väl hade lastat på Acke i transporten bar det av hemmåt. Men halvvägs hem kom det en älg springandes över vägen och vi var tvungna att göra en snäv sväng. Vi klarade oss bra men transporten lossnade och välte ner i diket. Det bar hemskt. Nu har Acke skador i båda frambenen (knäna) och höger bak. Då när olyckan hände bröt han höger bak. Acke har opererats 12 gånger. Och gått gipsas i omgångar i nästan 4 år. Veterinären trodde aldrig att han skulle överleva och att det var bäst att avliva honom. Men Acke var som en familjemedlem. I fall vi fortsatte kämpa skulle Acje aldrig bli sig lik igen. Nu är han på bättringsvägen och håller på att sättas igång i skritt och lite trav. Acke kommer aldrig kunna galoppera igen. Acke kommer aldrig kunna tävla igen. Nu rids han 2 dagar i veckan ett lugnare pass av sin medryttare Emma. Resten sv. Dagarna vilar han. Och går i hagen och betar. Det kan hända att han får en Prommenad därimellan. Så nu har ni hört den hemska historien. Men nog om sorgset prat. Kul att Soreca har årsdag idag! Hipp hipp hurra! Grattis Soreca! Tycker definitivt att ni ska följa Soreca.blogg.se det är en otroligt bra och seriös lufthäst blogg. Och helt grymt snälla människor bakom Soreca! Ni har hjälpt mig så otroligt mycket! Tack J och R! Tack Soreca!

/ Neiwada ^.^

2011-12-29 | 15:20:08 | Gästbloggningar | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» EELLIINN

Min första lufthäst hette oxå Millan! Fast det var en nordsvensk. Hon e kvar än!

2011-12-29 // 21:58:23
» stuterimoon (I)

besökte er blogg 10 gånger igår men bara det här inlägget

2011-12-31 // 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback