Ridpasset idag

Hejsan! Idag red jag dressyr i manegen, Fly var jättefin! Mjuk och fin från igår och jobbade på bra tills hon var minst lika svettig som igår, och jag med, hon var ganska så pigg men jag lyckades oftast omvandla det till energi till formen istället för att hon sprang iväg.
Jag tog en träning från Hippson.se idag igen, de är superbra!
Först red jag i alla fall fram, och märkte hur kassa mina hörnpasseringar är så jag tog "hörnpasserings övningen." Fly var jättefin under framridning och när jag kände att jag var klar med uppvärmningen så började på övningen. Jag började i trav eftersom att det känns som om jag har bra kontroll då.
Jag red igenom några hörnpasseringar och kände hur det kändes, sedan, när hon inte gick till den punkt jag bestämt mig för så gjorde jag en volt, 10meter i diameter. När jag Kände att hon gick på rätt sätt i hörnet så började jag koncentrera mig på att hon skulle spåra. Det var lätt, för hon gör det så lätt. Så det blev inte så svårt den övningen. Men så gjorde jag i galopp, och direkt blev det slafsigt, ostadigt och hon spårade inte ett dugg, svängde innan jag ville, så det krävde mer övning. Så fort hon gjorde en bra hörnpassering travade jag en stund, bytte varv och galopperade genom hörnen i andra varvet. Tillslut kunde jag göra hela varvet runt, (altså 4 hörnpasseringar) utan att hon bråkade, hon galopperade stadigt genom volterna, spårade och var ute på ett jämnt och bra hörnspår, i båda varven! Jättenöjd. Så det nöjde jag mig med, hon var jättesvettig, och jag med, så jag travade av ganska länge så att hon var mjuk och fin i kroppen, då la jag på henne ett fleecetäcke så att hon inte skulle bli kall och så ledde jag henne i skritt i manegen tills hon inte hade ansträngd andning mer. Då tog jag upp henne i stallet och så fick hon god mat, hon fick stå i boxen med ett täcke tills hon torkade och sedan fick hon middagsmaten medan jag tog in Indie så att hon också fick mat.
Banan:
Vår outfit:
Färg: Lila
Jag:
Lila ridbyxor
Grå collegetröja
Strumpor
Fly:
Svart schabrak med lila mönster
Lila lindor
Och så dressyrsadel och aachenträns med lila strasspannband
Och ett fleecetäcke i slutet (och lite i stallet)
Sedan, gissa vad? Så åkte jag till Veterinären med Skäckla, för att hon skulle kolla henne. Var riktigt spänd, eftersom att jag jättegärna vill börja rida henne igen. Och veterinären sa att jag inte skulle kunna rida henne mer, jag var för lång och stor för henne. Men jag har skaffat en medryttare som provred idag. Det skriver jag om senare<3
KRAM J

2011-12-07 | 17:16:44 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback