Vad tycker ni?

Asså, jag vet att jag är långt ifrån "bra" på att göra designer, om man jämför med andra och så menar jag, men jag tänkte på att vissa skrev att de tyckte att den var fin och skulle ni vilja att jag gjorde en design till er? Jag tycker det är roligt och vet dessutom hur tråkigt det är att sitta utan header och design för att man inte vet hur man gör. Men jag skulle kunna göra till någon om ni bara mailar mig.
Det är bara kul om någon gör det, men det gör inget om ni inte mailar...
Det var nog det jag ville ha sagt om det...
---
Jag red i alla fall markarbete med Fly idag, vilket var kul! Hon var pigg och glad. Hon gillade dock inte när jag försökte få henne att lyfta på fötterna mer, hon släpade bara benen över bommarna och slog i ofta. Blev lite irriterad på henne och efter ett tag lyssnade hon och lyfte riktigt fint på fötterna. Jag red en bana ifrån Hippson.se som var en bra markarbetsbana som jag gillade.
Såhär red jag:
A) Jag började med att rida fram över bommar och lite sånt och sedan red jag på övningen nedanför. 
Börja med att rida på volten och sedan trava RAKT över bommarna, vilket inte är så lätt, när man kommer snävt ur en sväng och ska rida rakt över bommarna, för att sedan svänga ganska så direkt igen. Jag satte mig tungt och använde mycket ben, blick och vikthjälper för att få henne att trava rakt. Det gick inte så bra, första gångerna blev hon ostadig och slog i bommarna när jag försökte få henne rak. Men det funkade bättre efter en stund. Sedan fortsatte jag på volten och red i nästa varv ut på diagonalen, för att trava över bommarna, och sedan travhoppa krysset som stod i slutet av bommarna. Sedan skulle vi landa i galopp. Det gick ganska bra, för man kom alltid rätt på hindret och det var ganska så lätt att räkna ut avståndet. Men Fly blev lite pigg när hon såg hindret så hon snubblade lite över bommarna och fick svårt att ta sig upp och över hindret när hon var så obalanserad. Så hon landade inte i galopp de första gångerna, och när hon gjorde det så kom hon i fel galopp. Men jag tränade tills hon gick lugnt och fint, såg sig för och landade i rätt galopp. Jag använde mycket vikthjälper för att få henne i rätt galopp, men styrde även med skänklar och tyglar för att hon inte skulla svänga när jag använde så mycket vikthjälper. När jag var nöjd gick jag vidare till nästa övning.
B) Sedan hoppade jag den lilla studsserien på långsidan, eftersom att Fly var så pigg så började jag med att rida från A kortsidan, för att ha kortare distans, vilket gick bra, men hon har inte riktigt all styrka till sista, men när det gick bra, ändrade jag håll och hoppade från C kortsidan. Det var svårt eftersom att hon blev pigg och då blev det lite kort och då var hon tvungen att använda mer styrka för att klara det. Men tillslut gick även det bra och då gick vi vidare till nästa övning.
C) Sedan red jag i galopp över galoppbommarna på diagonalen och hoppade den lilla oxern i slutet av bomarna. Inget av hindren var högre än sockerbitshinder, så dessa låg på ungefär 60cm. Kryssen i travhoppet och studsen på ca 30cm.
Det gick helt super. Även om vi kom fel in på första bommen så rättade hon sig och vi kom rätt på oxern hela tiden. Sedan satte vi ihop allt till en liten bana.
D) Vi satte ihop allt till en liten fin bana, så vi började med travbommarna, vi hade tränat så mycket på dem att det inte var några problem. Sedan till travhoppet, vilket också gick super, men när jag skulle svänga till studsen gled hon ut lite och hoppade utanför på sista hindret, den svängen krävde några försök innan det gick, hon var väldigt stel och svår att svänga idag. Efter studsen var hon lite pigg och ville dra iväg, men jag lyckades fånga upp henne och vi kom fint över galoppbommarna till oxern. Sedan kom vi ut på spåret, jag saktade av vid H och började sedan om banan. Sedan höll vi på så ett tag. Fly blev riktigt svettig och tyckte att det var jobbigt. Så det var en bra träning! :)
Våran outfit:
Jag:
*Svarta ridstrumpor
*Vanligt blå ridbyxor
*Pumatröja
Fly
*Svarta benskydd med fårskinn (endast fram)
*Blått lena furberg hoppschabrak
KRAM J

2011-12-06 | 23:28:17 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Custens lufthästar

Sv till R: Jo, tänkte avsluta tävlingen men sen kommer det en ny häst! :) Han står hemma hos mig nu så snart ska jag "avslöja" vem han är ;)

Jag känner mig också lite dum som inte kommenterar eran blogg :s ska försöka bättra mig!



Mvh Custens

2011-12-07 // 14:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback