Distraktion

Ja, jag har märkt att de är många som inte vet vem Dissan är, vilket förvånar mig. Men jag ska ändå fixa ett inlägg om bara honom.
Dissan heter egentligen Distraktion, men kallas kort och gott Dissan. Han är en b-ponny valack f.1998. B-ponny. Svart man och svans med tuppkam, (dvs manen är klippt som på en fjording).
Han är korsning mellan en massa raser men bl.a welsh, shettis och fullblod. Ja, ni läste rätt. FULLBLOD! Så dissan är sådan, han kan springa säkert minst lika fort som ett fullblod, och är pigg som bara den. Men han är en klippa att sköta och älskar att skritta lös i hagen efter sin ägare. Han är NH tränad, eller trick tränad om man vill kala de så. Jag har hoppat 1.20 med honom, men han har bara startat upp till 1m. Dressyr är inte hans favorit. Men de får väl gå an.
MEN! kom ihåg att jag INTE är säker på om jag ska lämna ut honom, men om så, så ska han vara privat häst, INTE gå ridläger/ridskolor osv. Vill helst ha en som ger honom ENROMT med uppmärksamhet.
Här får ni kort faktan:
Namn: Distraktion
Kallas: Dissan
Kön: Valack
Färg: Brun
Född: 1998
Storlek: b-ponny
Ras: Korsning
( OBS! Google bild )
Det var de, men kommentera inte om ni är intresserade, mejla istället till : [email protected]
/ R
P.S NEJ han är inte tillsalu!
D.S

2011-06-17 | 22:41:13 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Unicorn

hej!

jag är min häst läsare, och i en av tidningarna så läste jag om er, på stallväggen! (nummer 9/10 2011)

jag är hästälskare, och jag läste er artikel om lufthästar, och vart intresserad.. så jag vill bara fråga, vad är lufthästar? för jag ser på vissa andra artiklar står det ''lufthäst säljes''..

snälla svara!

mvh en intresserad läsare :P

2011-06-19 // 20:02:03
» H

En lufthäst är en osynlig häst gjord av luft, typ:P så det är bara du som kan se den( ibland andra om dom vet hur den ser ut:)).

2011-06-20 // 18:05:08
» Unicorn

Okej, låter kul :)

2011-06-20 // 19:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback