Frågestunden <3

Hej! Jag kollade igenom frågorna på S frågestund och jag såg att det var lite frågor som rörde oss alla här på Soreca. Jag hoppas att du tycker att det är okej med att jag svarar på några frågor som även rör mig <3 :)
----------------------------
MELISSA
Hej S! Kul med en frågestund ;)

-Jo, jag har frågor som gäller alla på Soreca. Hur började ni rida lufthästar, alltså vart började allt och vart fick ni id'en från? 
- Vad hette era första hästar?
- Vem av er har hoppat högst med lufthästarna?
- Om nu alla rider, vad är det högsta ni har hoppat med riktig häst?
- Och sisst men inte minst, vad heter era favorit-hästar IRL?

Hoppas ni kan svara på dessa frågor :)
PS: Grymt bra blogg!!!
MVH// Melissa
Svar:
1. För mig var det så att jag och min kompis alltid lekte häst och så en dag så kom vi på varsin häst som vi började rida. Båda var helt galna och vi red dem nästan varje dag. Vi hade också lufthästar som vi skötte om och red nästan varje dag. Vi var väldigt seriösa, gjorde pass till dem, ridscheman och hade varsin ridskola.
Min första lufthäst var Skäckla. Och henne har jag ju kvar än. Dock har hon ont i ryggen så hon går på lösdrift tillsammans med sin bästa kompis nu och hon kommer förmodligen inte ridas mer... :(
2. Först var det Skäckla, sedan en häst som hette Champion och så Tashi som jag sålde härifrån för ett tag sedan. Champion finns inte mer...
3. Jag vet inte vem som har hoppat högst men jag har i alla fall hoppar 110cm :)
4. Jag har ju en egen häst och min förra ponny, som tyvärr gick bort för 5 månader sedan har jag hoppat 1,15m på ett hoppläger. Det är nog det högsta som jag har hoppat på en riktig häst :)
5. Min favorit, och egna häst, heter Luna och min mammas häst, som också är min favorit typ heter Bettie och min förra ponny, som har en mycket speciell plats i mitt hjärta heter Greta. Alla dessa hästarna har längre namn i verkligheten och skriver typ bara vad dem kallas nu :)

Tack för frågorna Melissa!
Tack<3
------------------------------
ELLLIINN
jätte bra blogg!<3 har läst den i några månader nu!!! =)
Min fråga:
- Hur länge har ni haft lufthäsar? (år)
Jag har haft i 5 år eller längre XD!
Svar: Jag har haft lufthäst sedan jag var ungefär 6/7 år. Då började jag på allvar om man säger så. Innan det lekte jag bara häst. :)
--------------------------------
KUNGSGÅRDEN
Vad är er favortfärg på scchabrak? :)
Svar: Det beror på, min ponny Luna till exempel är en mörkbrun ponny och passa väldigt bra i ljusblått, så då blir ju det lite av en favoritfärg. Men jag gillar verkligen rosa, vit, marinblå och många andra färger. Jag gillar väl typ alla och det beror mycket på vilket humör jag är på, hur snygg passform schabraket har, vilken färg på ponnyn, om jag ska köpa det; hur mycket det kostar och typ vad jag behöver eller redan har. Och sådant :) Förstod ni vad jag menar? :D
------------------------------
//STELLA<3
HEJ! Har ni hästar på riktigt elr rider ni?
Hur gamla e ni?
Om ni måste välja:
Shabrack elr Vojlock?
Barbacka elr Sadel?
Dressyr elr hoppning?
Ridväst(när du rider) elr inte Ridväst8(när du rider)?
P.s super bra blog!!!!!!!!!!!!!
Svar:
1. Jag har en egen häst på riktigt och min mamma har en häst. Jag hade även en häst innan den jag har nu :)
2. Jag är 13 år :)
3. Jag skulle säga båda eftersom att det beror mycket på. Tycker att båda är snyggt men om jag verkligen måste välja något jag inte kan "leva utan" så skulle jag säga schabrak.
4. Jag skulle säga sadel för jag kan inte rida barbacka på min ponny. Hon gillar inte det :/
5. MEN NEEEJ!! Kan verkligen inte välja. Det är något som verkligen inte går att välja på... <3 När man hoppar så MÅSTE man kunna rida dressyr för att någonting ska funka. Och hoppningen kan jag verkligen inte välja bort. Tycker att båda är lika kul! Samma sak med uteritt och sånt. Man behöver variering! :)
6. Jag tycker personligen att det är skönast utan och snyggast utan. Men jag tycker att det är bra och skulle inte t.ex hoppa/rida ut utan ridväst i rädsla för att det ska hända något. Jag rider utan väst när jag rider dressyr fast jag borde väl egentligen inte göra det heller.. Men det gör jag ändå<3 :)
TACK! :D
---------------------------
VIGGAN STUTERI
Har ni någon häst till salu?
Svar: Ja, till exempel R har ju Wille till salu och jag har Anastasia. Det finns andra köpare på henne men hon är kvar och jag vill att hon kommer till ett bra hem! :)
S har ju Sammy boy och typ Roxie. Men jag vet inte ifall någon av dem är till salu.
--------------------------
PONNYPENNY
Läser ni min blogg?^^
Svar: Haha, ja jag gör det när jag har tid. För dom som kanske inte vet så bloggar jag där också ibland. Dock har jag så sjukt lite tid för jag har egen häst, prov, och en annan blogg att driva(som inte handlar om lufthästar) så jag har verkligen ingen tid så förlåt om jag inte kan uppdatera så mycket på din blogg ponnypenny<3
---------------------------
STALL SIMWIM
Hejsan! Jag undrar om ni har någon tävling på gång så kanske du kan anmäla mig på en gång?? Stall simwim och med hästen Chessir ??
Svar: Tyvärr så utsågs just precis en tävling så för tillfället finns det ingen. Men om du kollar aktivt på bloggen så kanske det kommer upp någon :)
---------------------------
STARLUFTHÄSTAR
Hej.Om ni på soreca(JSR)Skule få en egen häst(Riktig),och ni skule få välj den,hur skule den då se ut,vara,(sto,Hingst,Valack)?:)
Svar: Jag har ju redan en egen häst så jag skulle väl inte kunna svara på den frågan riktigt.
---------------------------
DIMSDALE
Starlufthästar hade en redigt bra fråga :D Här kommer mina:
Vilken favoritfärg har ni på hästar?
Vad är erat favorithästnamn? :)
Om ni skulle döpa ett föl, vad skulle den heta?
Svar:
1. Jag tycker att nästan alla färger är fina. Jag gillar Skäckar och Isabeller mycket men även Bruna och skimlar. :)
2. Haha, har ingen aning. Skulle väl vara min hästs namn. Luna kallas hon men vill inte säga hela hennes namn<3
3. Haha, lite komisk fråga för min mammas häst ska faktiskt få ett föl i Juni någon gång nästa år. Så jag ska faktiskt få döpa ett föl. Dock har jag ingen aning om vad jag ska svara på frågan nu för jag tycker att det beror på färg, storlek, form och betéende och så :)
-------------------------------------
///A
Fråga1: vet ni något stuteri som bara föder upp shettisar? (luft såklart)
Fråga2: Vet du något stuteri som föder upp hästar och katte?(luft!)

//A
Svar:
1. Nej tyvärr, dimsdale gjorde ju förut men inte nu längre så vet inte. Men min kompis A på långedal.n.nu har en skettis som hon avlar på en del. Du kan ju kolla in på hennes hemsida och fråga henne. Hon har just nu ett föl som du kanske kan få köpa eller så om du frågar riktigt snällt :)
2. Holmen, Kungsgården och några fler föder ju upp hundar tror jag.. Om jag inte minns fel. Det kan vara fel av mig. Men något sånt är det ju... :)
-------------------------------------
STALL LONDON <333
Hur kom ni på namnet Soreca?
Vad sysslar ni med? (stuteri, problemhästar mm)
Hur kom ni på att ni skulle göra just det?

Kram Stall London <33
Svar:
1. Fråga ett kan jag inte riktigt svara på för jag var inte med och kom på namnet. Jag vet hur dem kom på det och sånt men jag tycker att S eller R får svara på det<3 :)
2. Jag rider, tränar och tävlar ju bara mina hästar men jag har även en Unghästverksamhet där jag hjälper folk att rida in sina hästar. Där finns det plats nu! :) Jag har ju Anastasia för tillfället som jag håller på att försöka få sålt och så har jag Indie som är rädd för människor. Så henne håller jag också på att rida in. :)
Sedan hjälper jag även till med vissa av ponnypennys hästar :)
3. Man drömde ju om en häst coch så hittade man på en som man skötte om istället. I mitt fall har ju drömmen gått i uppfyllelse men jag fortsätter lite med lufthästar ändå<3
-----------------------------------
Så det var allt. Hoppas att jag inte glömde någonting nu :)
Vill ni förresten se en liten bild på min häst. Ni får inte se så mycket men kanske en liten liten aningens suddig bild? xD
Haha, i alla fall. Tack för alla underbara och bra frågor. Det var ett nöje att svara på dem! :)


2011-10-17 | 22:22:20 | SVAR PÅ TAL | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Kungsgården

Ja, lägg ut en bild! :D

2011-10-18 // 15:44:08
» ELLLIINN

jätte bra blogg!<3 har läst den i några månader nu!!! =)

Min fråga:

- Hur länge har ni haft lufthäsar? (år)

Jag har haft i 5 år eller längre XD!

Svar: Jag har haft lufthäst sedan jag var ungefär 6/7 år. Då började jag på allvar om man säger så. Innan det lekte jag bara häst. :)



Svar till ?S?



Jag är 11år så jag började typ när jag var 6 år. Men när jag var 8 år då började jag på allvar!!!

2011-10-18 // 19:10:35
» Stall London <333

En fråga till S eller R.



Hur kom ni på namnet Soreca?



Kram London <3

2011-10-18 // 19:32:29
» D

Jag är en tjej på 11 höstar som undrar om jag skulle få vara med på eran ridskola.Skulle bli sjukt glad liksom.Jag har flera lufthästar.Hej då då!

2011-11-03 // 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback