Kungsgården Gästbloggar :)

Tjao alla Soreca-läsare! Kungsgården här! ;)
Jag vet inte precis vad jag ska skriva, men jag får väll skriva om en dag på gården! Och lite om gårdens historia :)
För länge sedan bodde det en kung och hans familj här. De var väldigt rika och hade många vänner. Flickan i familjen var galen i hästar och var väldigt lyckligt lottad! Familjen hade en uppfödning av holländsk ridponny, även andra ridponnyer. Flickan hade själv en underbar, fin ridponny vars namn var Prins. Men en dag var det oväder. Flickan gick ut för att ta in Prins. Men när hon kom ut till hagen var Prins borta! Flickan var väldigt ledsen... Nästa dag stod det i tidningen att en person hade hittat en häst. Det var Prins! Men mannen krävde många miljoner riksdaler för att ge tillbaka hästen. Flickan gjorde allt för att få sin pappa, Kungen, att köpa tillbaka Prins, men då skulle de förlora hela gården. Tillslut gick kungen med på detta. Så de sålde gården och det var då min släkt flyttade dit! Och nu är den helt min :)
Det var då gårdens historia! Nu kanske ni vill veta vad jag brukar göra på dagarna här på gården?
Jag vaknar tidigt på morgonen. Jag går ut till ett av stallen, där jag träffar några av skötarna och några stallskötare. Vi släpper ut hästarna i sina hagar och då mockar vi samtidigt. När vi väl är klara tar vi in hästarna och ryktar de tills de blir skinande rena! :) Det tog sin lilla tid, men tillslut var det klart!
Jag väljer en av hästarna från grupp ett. Eftersom att det är tisdag blir det dressyr. Jag gör iordning min häst och sedan går vi ut till ridhuset. Passet gick väldigt bra!
Vi gör iordning hästarna och släpper ut de i hagarna. Sedan blir det mat och sedan ridning av grupp 2. Jag hoppade Olly istället. Högsta hindret låg på ca 120 cm :) När jag ridit klart så ryktar jag av honom och släpper ut honom också.
Sedan är det städ och träning med föl och unghästar.
Det är nog det mesta som brukar hända. Men det är ju andra saker när det är tävling :D
Nu får ni ha det bra, och kom ihåg! Fortsätt att läsa Sorecas blogg! :)
//Kunsgården

2011-10-18 | 22:27:55 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback