Na na na....

Hej, (OK, de var nog mitt värsta sätt att börja ett inlägg på)
Jag vill börja med att säga att jag tror att jag har hittat en tjej som skulle kunna rida Classic några dagar i veckan. Melissa (stavning?). Melissa, du verkar seriös och jätte snäll, men en sak oroar mig, jag vill gärna höra om hur de går för henne. Men du har verken blogg eller mejl adress. Så än så länge så vet jag inte vad jag ska göra.
JA! Jag vet att bloggen ser helt HEMSK ut. Men skyll på mig för de!
Jag har "beställt" en ny hedder av Custens. Och J och S, ni skulle bara VÅGA ändra den, ok?
--------------------------------------------------------------------------
Nu ska ni få höra lite om min lilla dag.
Jo, för de första så var jag sjuk idag (Suck..) Så ingen skola för min del. Kunde knappt andas på morgonen. Men de blev bättre efter ett tag, så vid lunch tid kunde jag åka ut till Soreca. Vilket var bra då jag fick mer tid för hästarna.
Först så tog jag ut Pix, som fick ett rejält mararbete/dressyr pass. Lite bommar på marken, som blev till upphöjda bommar i slutet. Jag tycker att hon gick jätte fint, lite stel i början, men i slutet gick hon jätte fint!
Så när hon var klar så tog jag ut Dissan, nu får han börja trava lite lätt. Men herregud! Om jag inte hade känt honom så hade jag nog dött. Han var som en bomb, skrittade fint i början, en så fort jag bad honom att trava så ryckte han upp huvudet, och ställde sig såklart på bakbenen. Jätte kul...
Men jag höll honom i alla fall från att galoppera, jag vill verkligen INTE att han ska riva upp skadan igen.
I alla fall, när jag var klar med den pajasen så kunde jag ta ut Wille, jag satte på honom grimman, och en longerings lina. Och så tog vi en lång promenad. De som är så bra med att ha en lång lina är att jag kan släppa iväg honom lite och jag tror att han känner sig lite friare då. Vi gick ut i skogen och jag lekte lite med honom. Han har haft sådan hård träning på sistone så jag tyckte att han förtjänade lite lek tid om man nu ska säga så.
När jag var tillbaka med honom tog jag ut Classic, satte upp lite hinder och körde lite hoppning med henne. De var längesedan jag hoppade henne seriöst, har bara varit lite på skoj eller så. Men gud var härligt de är att sitta på henne när hon verkligen ger ALLT över hindren, de får mig att bli lite osäker om jag ska låta någon annan rida henne eller vad jag nu ska göra. Men jag vet också att de är för hennes eget bästa som jag gör de.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Så, de var nog min dag, i helgen drar jag upp till Borås och tävlar (Ska nämligen upp till Borås IRL). Tar med mig Både Pix och Classic. Så vi får se hur de blir.
God natt lufthäst människor!
/R

2011-10-05 | 20:56:19 | | 6 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Melissas

Hej R!

Får låna min pappas mail nu så lovar att skriva till dig efter varenda dag jag haft classic! Låter det bättre!? ;-)

2011-10-06 // 06:31:44
» ELLLIINN

hhmmmm jag vill också vara i skogen!!! men vad ska man göra när ens favoritplats är förstört p.g.a av ALLA JÄKLA ELKABLAR SOM SKA GRÄVAS NER!!! hela vår åker (typ) och hela skogens vägar är förstörda för den ååååhh dumma grävmaskinen! iaf kommer ALDRIG förlåta dom! det kommer ta år tills vägen blir fin igen!!!

2011-10-06 // 17:51:33
» R

Melissas: Okej, vad bra :) Jag ska som sagt tävla i helgen, men är de OK om hon står kvar här (Låtsas), och du kanske rider henne 5 ggr i veckan? :) Hur låter de?

/R

2011-10-06 // 18:31:59
» Melissa

Det låter helt underbart! Vilka dagar rider jag henne? :)

2011-10-06 // 19:42:33
» R

Vad bra att du gillar iden, okej. Jag tänkte att du kanske kunna rida henne på Tisdagar,Onsdagar,Torsdagar,Fredagar och så Lördagar då. (dock inte nu på lördag då jag ska tävla) Och beroende på hur hon trivs med dig och hur du trivs med henne så kanske du kan tävla lite med henne sen också :)

Du får hoppa MAX två av de ggr du rider henne, med andra ord, max två ggr i veckan. Rida ut och barbacka mår hon bara bra av, men dressyr ska hon helst jobba MINST tå ggr i veckan, om inte mer.

Mejla till : [email protected] när du ska berätta hur de gick. Märk mejlet med R eller så, bara så att jag ser att de e till mig. De var nog allt,

MVH

/R

2011-10-06 // 22:04:02
» Melissa

Låter bra det! Vad snällt av dig att låta någon annan rida Classic lite då och då ;)Väldigt snällt....

2011-10-07 // 14:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback