<3

Hej! Idag red tjejen som äger Mimmie på Happyland. Mimmie är ju Fly's helsyster. Fast hon är ett år yngre. Jag sålde ju "halva" henne. Så jag är delägare på henne. Hon heter egentligen Dimanche, men kallas Mimmie. Du kan läsa mer om henne HÄR.
I alla fall. Eftersom att jag ska vänja Happyland med att ha lite olika ryttare utan att bocka, så fick hon hoppa honom idag. Hon fick hoppa en liten "bana" och sedan enstaka hinder på ca 90cm och han tvekade inte en sekund och det blev inte många bocksprång faktiskt. :D Sedan sadlade jag snabbt Alfred och skrittade med ut på honom. Precis när vi skulle rida iväg kom Alice ut med Samira. Så allihopa skrittade ut. Det gick jättebra! Happyland och Samira skötte sig utmärkt! Fast det brukar ju Samira göra.  Alfred skötte sig också bra! Det är ju första gången vi är ute men det gick super! :D Mimmies ägare skötte om Happyland efter ridpasset och jag och Alice red i manegen tillsammans. Jag skrittade och travade Alfred. Det gick jätterbra och jag kan styra honom bra nu! :D Sedan kom Mimmies ägare tillbaka och hjälpte mig att longera Alfred medan jag satt på. Det gick super. Han var knappt spänd idag :)
Fly red jag inte idag eftersom att vi var på Holmens hopptävling idag. Hon var väldigt jobbig att lasta och väl där så var hon ganska seg på framhoppningen. Det kändes inte bra och jag hoppades verkligen att träningen vi lagt ned på detta verkligen hade gett resultat. När vi väl kom in på banan blev det bättre. Mycket bättre men jag vet inte resultatet än eftersom att det inte har kommit upp. Men vi var felfria i alla fall <3 :)
Jag skriver mer så fort jag vet!
Banan som vi hoppade med Happyland idag :)
Det är som en "evighetsbana" först travar man över den första bommen, sedan travhoppar man hindret på diagonalen med en bom framför. Sedan galopperar man och hoppar över hindret på långsidan och sedan över hindret på andra diagonalen. Sedan saktar man av till trav och börjar om. :)

2011-09-13 | 17:44:35 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ELLLIINN

Kul bana!! <3

2011-09-13 // 18:11:00
» J

Ja! Den var jättekul! :D

2011-09-13 // 21:48:10
» J

Ja! Det var ju inte jag som hoppade men det såg väldigt rolig ut! :D

Kram J

2011-09-13 // 21:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback