Banbeskrivningen

Japp, här kommer en liten "karta" över banan och öven lite smått "banbeskrivnig."
Blå bana= LD
Grön bana= LC
Röd bana= LB
(Start högst upp och Mål längst ner.)
Förstod alla? Bilden blev lite mindre än tänkt. Jaja, det är ju lite olika svårighetsgrad så jag tänkte berätta om vad det är för slags hinder på LD, LC och LB:
LD:
  • Lätta och inbjudande stockar, som pyramider och som staplade
  • Mindre "vattengravar" (Mest liknande vattenplölar som man hoppar ner i och galopperar upp för. Aldrig hinder direkt efter vattengraven!)
  • Små upphopp.
LC:
  • Stockar, staplade och pyramider. Lite högre och lite "läskigare" än LD.
  • Vattengravar, lite större som man hoppar ner i och galopperar upp för, mindre hinder direkt efteråt.
  • Upphopp och mindre nerhopp.
LB:
  • Svårare och högre stockar, staplade och pyramider, också extra breda pyramider. Lite högre
  • Vattengravar, stora som man hoppar ner i från ganska höga hinder. Kan förekomma ganska höga hinder direkt efteråt.
  • Upphopp, hinder mellan, nerhopp.
  • Fållor
  • Hinder i nerförsbacke
Säg gärna till om ni inte förstår vad jag menar! :D Kom ihåg att anmäla er!!!! :D

2011-09-07 | 20:43:24 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Hjerpe Stall

får man anmäla storhästar? :)

2011-09-08 // 08:11:13
» ELLLIINN

är detta tävlingen jag anmälde mig till??? i så fall kan man välja tex. Lb?? I så fall tar jag LB!!! eller LC

2011-09-08 // 17:34:56
» ponnypenny

vad är fållor?

2011-09-08 // 18:44:10
» J

Hjerpe stall: Självklart! Alla storlekar är välkommna!



ELLLIINN: Ja det är det! Du är redan anmäld.



Ponnypenny: Du vet såna fållor som man stänger in får i? Liksom en liten fyrkant med fyra staket runt. En sån, så man hoppar in och ut.

Fattar du eller ska jag farklara bättre? Vill du ha en "bild" på det? Anmäl dig gärna!! :D

När vill du ha tillbaka Micka? :)

Kraam J

2011-09-08 // 21:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback