:D :D

Ja, jag är på så konstigt humör... Jätteglad, ledsen, glaad! ARG! Haha cp.. just nu är jag glaaad iaf! :D
5 sanningar om mig själv:
1. Jag har en egen häst på riktigt.
2. Min förra häst dog för 4 månader sedan...
3. Jag har inte kommit över min förra häst fastän alla tror det. Jag börjar gråta så fort jag tror att något har hänt med min nuvarande häst. Liksom för att efter vad som hände med min förra så klarar jag inte av att ens tänka på att min nya ska skada sig. Då bryter jag bara ihop.
4. Jag ska byta skola igen till min förra igen och jag står inte ut om jag inte får komma i den klassen jag vill. Mamma pratade med rektorn idag och jag började gråta när dem sa att det inte var säkert att jag skulle få komma i den klassen.
5. Jag är "beroende" av soreca...
----------------------------------------------------
Dagen:
Micka har ju åkt så nu känns det rätt ensamt här och även Fly verkar rätt deppig. Jag tränade terräng med henne idag. Jag ska också vara med på tävlingen. Men, för att jag inte ska fuska med att hoppa den banan som vi ska rida på tävlingen så red jag över till A:s stall (http://langedalsridklubb.n.nu) och tränade där. Då fuskar jag inte :)
Fly var superduktig!! :D Känns bra inför tävlingen :D
Sedan tränade jag 3 personer på deras hästar inför tävlingen. Dem ska också vara med. Jag tänkte också att Happyland skulle få lite motion och dessutom miljöträning så när jag red bort till terrängbanan med dem andra så red jag Happyland. Han var glad och älskade att få gå först, före alla andra hästar. Det blev en del bocksprång och han ville sticka. Han var spänd då och då och skyggade lite men annars gick det bra! Trots att han är svår så är han fortfarande lätt på sätt och vis! Han är tuff, och då kan man gå framåt ganska fort. Så det är positivt! Men, det är också en nackdel att han är så tuff eftersom att han blir svår att hantera/rida. Så det är negativt. Men, om man fångar hans hjärta och dessutom fortsätter sköta och rida honom väl så blir han en vän för livet! Han är jättesnäll nu när vi leder honom och vi har också transport tränat. Han gör ju gärna så att han kastar sig in i transporten igen när man försöker leda ut honom. Men nu kan vi leda honom och också lasta av honom med bara grimma och grimskaft :) När vi red idag så skulle dem andra ryttarna hoppa fram på en runt 70 cm hög stockstapel och jag skulle rida förbi med Happyland. Men när jag vände mig om och ropade till dem att dem skulle hoppa och att jag skulle rida förbi så tog Happyland sikte på stapeln och för mig var det bara att följa med. Jag kunde omöjligt stoppa honom när han kom med så hög fart.. Det var rätt läskigt men det gick super och han fick mycket beröm. Han svarade med att bocka som en galning! xD Sedan tränade jag dem och det gick jättebra! :D
Sedan longerade jag Alfred med sadeln. Alice fick även sitta på honomi skritt en stund. Först stod han bara still och vägrade röra sig. Han var spänd som en stålfjäder. Men sedan lugnade han sig lite och skrittade ett varv. Han slappnade av mer och mer under varvet och tillslut var han ganska avslappnad och så fick det räcka för idag <3

2011-09-09 | 22:09:23 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback