Dagen + överaskning

Hej hej!
Okej, jag hann inte skriva ett inlägg igår, tyvärr. Men nu ska ni få höra vad jag gjorde idag, eller vad jag har gjort hittills i alla fall.
Först red jag Classic, lätt hoppning. Och vi övade mycket på svängar. Hon gick som en klocka. Mycket bra. Höjden låg som högst 70-80 cm idag. Då jag ville fokusera mer på vägarna än på höjden. De gick jätte bra tyckte jag i alla fall.
Ni ska få se en liten ritning på vad jag hoppade.
Jag ställde upp en liten stutts på långsidan, socker bitar och ett par bommar, på diagonalen ställde jag upp ett rät uppstående som låg på ca 75 cm. Och så avslutade jag med en oxer på ca 70-75 cm. Den blåa linjen är starts och den rosa är mål. Jag började med att galoppera över stuttsen, sedan sakta av till trav, göra en volt, fatta galopp, hoppa de rät uppstående, svänga ut över en galopp bom och hoppa oxern i galopp.
Röd=Galopp
Grön=trav
Nu ska ni få se min och Classics outfit:
Svart allround schabrak m. fårskinn
Nos och nack ludd (Använde bara nackludd)
Svart förbygel m. avtagbar martingal
Svart pullar träns
Svart allround sadel
Damasker m. fårskinn (fram)
Svarta stryk kappor (Bak)
----------------------------------------
Så, jag red faktiskt Wille idag med. Red lite dressyr för att se vad han går för, han är otroligt välriden, och lyssnar kvickt och bra på alla hjälper. Jag körde som sagt bara lite enkel dressyr, och testade lite skänkel vikning osv. Han var verkligen jätte duktig, och hans outfit var..
Svart Aachen träns
Svart dressyr sadel
Dressyr gjord
Sadel gjord skydd m. fårskinn
Pannband med texten "Wille"
Svart dressyr schabrak m. fårskinn
3.delat ett apple mouth
SVARTA lindor
-----------------------------------------
Så, nu har ni fått se HÄSTARNAS outfit, nu ska ni få se min stall oufit för dagen:
Svarta helskodda risbyxor
Vin röd/Rosa tröja
Svart täck väst
Back on track strumpor
Svarta ridstövlar
GPA hjälm
--------------------------------
Så, de var allt, see yá!
/R

2011-09-11 | 14:26:30 | | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ponnypenny

vad var överraskningen?

glömde du den eller?XD

2011-09-14 // 16:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback