Dagen

Idag red jag Micka för sista gången. Hon ska åka imorgon. :(
Jag red henne ordentligt så att hon skulle få en bra häst att arbeta med! Så först red jag ut och hoppade lite hinder i skogen. Jag hoppade även ett lite lite högre hinder än vanligt och hon bara flög över. Sedan red jag lite dressyr i paddocken och hon kom ännu ett steg närmre en riktig form nu! Det var nästan så att hon var svettig mellan bakbenen!! Sweetie, Pix, Classic och FLy fick gå i skrittmaskinen tillsammans. Just nu har jag en rund som det kan gå 8 hästar i men jag funderar på att "uppgradera" den till en som är formad som en rektangel: eller som en manege där dem kan gå 12 st och dessutom en bättre och större form. Hästarna är ju inte skapade för att gå på en volt och därför är den formen bättre! :) Jaja, sedan red jag Happyland. Idag lade jag upp den lilla bommen på två liggande sockerbitar så det blev ca 20 cm högt. Han hoppade stort över det men bockade inte. Jätteskön och fin hoppstil har han! :D
Sedan longerade jag Alfred med Sadel och träns på. Han var ganska spänd men verkade lite mindre spänd i slutet :D

2011-09-08 | 21:51:25 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» ELLLIINN

Micka är din eller???

2011-09-09 // 17:59:16
» J

ELLLIINN: Nej, jag hjälper Ponnypennystall.bloggsida.se att rida in henne. Och nu är hon inriden så nu är hon hemma hos Ponnypenny igen <3

2011-09-09 // 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback