hur länge?

när jag var liten, ca 8 år var den tiden jag höll på med lufthästar som mest. var ute varje dag och red mina ända 2 hästar jag hade, nämligen Power och Lollipop, som fortfarande står här på Soreca och är mina bästa kompisar.
trodde jag var HELT ensam. men jag fortsatte leka och det blev tråkigare och tråkigare för varje dag som gick eftersom att jag inte hade någon annan att vara med.
och till slut i slutet av 4:an så slutade jag helt. tog en "paus" om man säger så ;)

sen en varm sommar dag i juni förra året, så ringde jag R och frågade om vi skulle hitta på nåt.
kände henne inte över huvud taget! bara sett och pratat lite i stallet mm. men jag tog mod till mig och ringde.
och hon ville!
så jag åkte hem till henne, och vi hade la ganska kul och bestämmde att vi skulle göra nått dagen efter.
vi skulle cykla och köpa glass, och det var då hon sa det.
-kan jag fråga dig nåt... om du lovar att inte säga till någon?
-ehmm... aa visst!, sa jag.
-jag har lufthästar...
-OFTA???!!
-ja, men säg inte till någon!
-nej, asså, jag med...

såg då hur glad hon blev! haha, glömer det ALDRIG ansiktsuttrycket!

så vi började så smått rida lite...
sen var vi med varandra hela sommaren och vintern!
och den 28 december skaffade vi en blogg. just den ni sitter och läser just nu! ja, soreca.blogg.se
fixade också en mailadress och mailade till tidningen "min häst" och kom med! fick MASSOR av läsare!
men uppdateringen låg inte på topp, så vi förlorade över hälften av alla läsare per dag...
vi kommer vara med i "min häst" i höst igen. men i en intervu. missa inte det!

vi här på soreca har ett speciellt band...
och även när vi slutar kommer det alltid vara nåt mellan oss som bara "är".
sen har vi fått massa mail om att "kan inte jag få vara med och blogga med er!! snälla!!".
och svaret är NEJ.
vi väljer ut, och inte ni. inget illa menat!!

liksom? jag litade inte speciellt mycket på J i början.. men ångrar att jag tvivlade! en riktig Soreca det ;)
sen har vi ju alla bästa läsare som följer oss i vått och torrt, genom svåra perioder och genom att bara läsa ger ni oss kraft att blogga! man skulle kunna säga att det är NI som uppdaterar, och inte vi!

ni som varit med längst undrar säkert nu : men vad har hänt med E???
hahah GLÖM henne! hon svek oss.
skulle inte förvåna mig om hon år runt och säger till alla...

men sen den dagen jag träffade R har jag ALDRIG kännt mig ensam om lufthästar. och att J kom in i mitt liv gjorde det ju bara ännu bättre?!

ÄLSKAR verkligen er från soreca!!!!



JAG :D mobba inte do otroligt fula skorna!

PUSS
//S


2011-09-21 | 20:17:36 | | 7 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Hjerpe Stall

älskar verkligen er blogg! ♥



2011-09-21 // 20:32:30
» R

Naaaww :´)

Älskar er oxå! <3 Hehe, och du fick med hela våran "konversation" ordagrant oxå ;) Men eller hur? De var ju typ så de började...



Love yá!

/R

2011-09-21 // 21:04:34
» stalltinkerbell

Vem var H? Någon liten idiot eller :P?

2011-09-22 // 15:30:38
» //R

jag älskar också eran blogg!fast det visste ni ju redan...........

aja, love yà!

2011-09-22 // 19:41:28
» ELLLIINN

jaaaaaaaa världens bästa blogg!!!! Ja, det är ni!!! Började läsa i Augusti :/ lite sent men I LOVE eran blogg!!! Jag har haft lufthästar sedan 2006 (jag var 6 år då). Jag har haft super många men nu säljer jag!!!

2011-09-22 // 19:56:43
» stalltinkerbell

ELLLIINN; Har du en webbsida? Jag har haft sedan jag var 3 år... Alltså sen 2002 typ :P

2011-09-23 // 15:32:54
» ELLLIINN

noooo jag har ingen blogg....

2011-11-05 // 20:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback