Ojojoj

Oj! Här har hänt mycket! Jag har haft massa att göra och har typ inte kunnat blogga och så. Men jaja. Alfred från Mia har kommit :) Så han har fått göra sig hemma och så :) Micka har fått börja hoppa mer och högre och det går super! Jag har också börjat galoppera Happyland utan longeringslina. Det går bra men första gången bockade han en del när han upptäckte att han kunde fortsätta på spåret som han ville. Jag har också börjat rida ut med honom. Det går väldigt bra! Han verkar trivas i skogen och lyssnar bra på alla hjälper. Men däremot har han börjat slita sig när vi leder honom. Han bara reser sig rätt upp och sedan är det jättesvårt att fånga honom. För han springer inte till stallet utan han bara springer runt, och Fly har börjat brunsta så jag är rädd att han ska försöka betäcka henne. Men vi ska nog kunna fixa det. Jag låter Alfred gå i skrittmaskinen en del och dessutom ha på sig sadeln ofta. (Han är inte sadelvan än) Han är lättlärd och duktig! :) Det var sammanfattning av dem senaste dagarna. :) Här kommer min dag idag :)
Idag red jag först Fly. Jag red terräng och det gick super! Vi red länge och tränade på olika svåra hinder. Hon var superduktig och svettig efteråt!! :D Sedan fick hon gå i skrittmaskinen tillsammans med Alfred som fick gå där inne med sadel på. Det är första gången han går där inne med sadel och det gick bra. Han har ju gått lite med sadeln och är rätt van vid den nu! :)  Medan de gick där inne red jag Micka. Vi har inte hoppat på ett tag nu och bara ridit som vanligt, ute, paddocken och manegen. Men idag satte vi upp två hinder på volten och hoppade det. Det var ca 3 galoppsprång mellan hindren och Micka hoppade dem som ingenting! Hon var superduktig! :D Sedan släppte jag ut Micka och Fly i hagen. Alfred släppte jag i Happylands hage medan jag red honom. Jag red som vanligt och det gick jättebra! När jag ledde honom idag så gick det dessutom bra! Han får alltid beröm och godis när han är så duktig och det fick han idag :) Här kommer dagens outfit:
Färg: Blå
Jag(när jag red alla hästar)
Jeans ridbyxor
Blå långärmad tröja
Svart väst utanpå
Mina nya stövlar. (Jag ska använda dem när jag rider hemma och när jag hoppar/terräng på tävlingar. Dem andra ska jag ha på dressyrtävling/träning)
Backontrack strumpor (För att dem nya stävlarna klämmer innan jag har gått in dem)
Den vanliga hjälmen och västen :)
Micka hade:
Allroundsadel(Happyland har en likadan. Prisvärd!!)
Rremontträns(fast svart)
Blått shabrak(lite sött var det tycker jag (: )
Blåa benskydd
Blåa bakbenskydd
Happyland hade:
Likadan sadel som Micka :)
Likadant träns som Micka(svart)
Blått shabrak
Blåa benskydd
Blåa bakbenskydd
Blåa boots
Fly hade:
Svart hoppsadel
Svart träns med blå padding
Apple mouth bett tre-delat
Förbygel med martingal
Grått shabrak med ljusblå passpoal
Blåa benskydd fram+bak
--------------------------------------------------------
Japp det var det :) Här kommer en bild på banan jag hoppade med Micka idag:
(Det står "13 m" där nere, vilket betyder att det är 13m mellan hindren)

2011-09-04 | 21:02:32 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Stallchiquita

Jag vill helst inte att alfred går i skrittmaskinen för mycket då han gärna vill vara ute i hagen :)

2011-09-05 // 16:28:07
» J

Okej, men han går bara där så länge som jag tränar honom. Han går i hagen resten av dagen Det är bara ca en timme eller kanske mindre.

Kram J

P.S: Du hade tydligen sålt honom till Holmen? Undrar bara hur det går ihop? Om jag ska ha honom och hon, du hade skrivit till henne att han inte var här...

2011-09-05 // 19:02:31
» //I

älskar eran blogg läs min stuterimoon.blogg.se

//I

2011-09-05 // 19:39:04
» J

I: Japp din blogg är jättebra! :D Anmäl dig gärna på terrängtävlingen!! :D

2011-09-05 // 20:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback