R

Hej! Först och främst vill jag säga detta till dig R. Du är lika mycket värd i hästvärlden som mig och S, som Holmens, Dimsdale, Kungsgården, Viggans stuteri, whitebrook... you name it! Dina hästar är lika mycket värda som Fly, Lolli, DD Dimsdale, Kungens Willowie! Ja, alla är lika värda, vare sig dem är duktiga på dressyr, hoppning, terräng eller bara på att rulla sig där det är som lerigast. Eller ifall dem är skadade. Du betyder så sjukt mycket för Soreca. Om inte du fanns så skulle inte ens Soreca finnas, och än mindre vara där vi är nu! Och finns inte läsarna så skulle inte heller Soreca finnas! Alla är betydelsefulla. Jag känner så J*vla ofta att jag inte räcker till och att andra väljer andra före mig. Att jag inte har någon som jag kan vara mig själv med och som jag kan göra/säga vad jag vill till för dem är alltid bästa vänner med någon annan. Lämnar mig utanför, eller kanske bara i skymundan. Men det är inte alltid så. Det är bara en känsla. Jag ser på mig själv som en inkräktare eftersom att jag bara kom in i Soreca som redan var stort. Det var ju ni som kämpade för att få upp denna statistik och allt! Jag bara kom in när allt var klart. Och fick dig att känna att du inte var bra. Förlåt. Men tänk inte att du är "lilla R" som inte syns. För det gör du!
-------------------------------------------------
Sedan kan jag ju säga att Fly fick en  ridtur både idag och igår. Igår fick hon ett riktigt dressyrpass. Hon var jättefin och blev riktigt trött. Hon riktigt löddrade mellan bakbenen och det hade runnit. Så jag spolade av henne och hon fick mat. Sedan red jag Anastasia i dressyr hon med. Det gick utmärkt och jag avslutade med ett litet skutt över ett hinder. Sedan gick jag till Indie tillsammans med Tropas. Han sprang före iväg till henne och hon gick fram och var hur gosig som helst! <3 Så jag gick också fram till henne med grimman och lyckades få på den. Hon blev arg och antagligen lite rädd och försökte hugga mig några gånger. Men jag lyckades komma undan och lyckades undersöka henne lite lätt. Hon såg ut att må bra, bra i hull och inga ytliga skador. Hon rörde sig även bra förutom att hon verkade lite stel. Hon hade en ganska så smutsig och matt päls men jag bestämde mig för att låta henne vara i någon dag till innan jag försökte rykta henne eller så. Sedan gick jag tillbaka till stallet igen. Tropas stannade hos henne en stund men kom sedan tillbaka. Sedan fick Fly gå ut i hagen igen. Jag släppte även ut Anastasia i samma hage. Dem har ju stått i hagarna bredvid varandra så dem känner varandra ganska så väl. Så dem nosade lite ochh skriade lite men sedan betade dem en bit bort från varann. Nästa gång jag kom för att kolla hur dt gick så stod dem och kliade varann. Jag tror att Fly har saknat en hagkompis sedan Micka åkte<3
Tropas fick in i klubbrummet igen. Det har blivit lite smutsigt med massa leriga tassspår över hela golvet. Men det spelar ingen roll.
Idag fick Fly ett till dressyrpass. Hon skötte sig lika bra idag. Anstasia fick gå i skrittmaskinen och jag gick bort till Indie. På samma sätt som igår lyckades jag få på henne grimma och grimskaft. Hon lyckades bita mig i armen idag men det gjorde inte ont. Så släppte jag henne och ställde mig i mitten av hagen. Först galopperade hon bara runt och ställde sig utåt. Men sedan verkade hon bli trött så hon saktade ner lite. Tillslut, efter säkert flera minuter stannade hon, först stod hon bara där och sedan tittade hon på mig. Jag sänkte blicken för att visa att jag inte var farlig och backade ut ur hagen. Hon stod helt blickstilla tills jag kom utom synhåll. Då hörde jag hur hon travade fram och tillbaka ett tag innan hon verkade slå sig till ro. Jag är nöjd med dagens "träningspass" eftersom att jag fick henne att titta på mig, att fundera över om jag verklligen var så farlig. Eftersom att hon bara galopperade runt först och inte vill se på mig så bertyder det att hon är rädd. När hon sedan stannade och dessutom tittade på mig så förstår hon att jag kanske kan vara någon att lita på. Det var bara ett litet litet steg, men det var ett steg framåt!

2011-09-27 | 08:44:20 | | 12 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Kungsgården

Håller med! R, du är lika vigtig som oss alla! Och ja det är dina hästar med! Alla har en fantastisk personlighet som ingen annan häst! Alla är speciella och underbara på sina sätt. Ingen är en annan lik, vilket är helt fantastiskt :) Så R, och alla ni på Soreca och andra stall. Ni betyder mycket! <3

2011-09-27 // 15:19:40
» Custens lufthästar

Hej alla på soreca! Kolla bloggen stallcustens.blogg.se :) Det är jag som drev bloggen custens.blogg.se som har börjat igen. Kolla in på bloggen och kommentera! :D <3

2011-09-27 // 15:55:48
» stuterimoon (I)

gud vad roligt custens

2011-09-27 // 16:32:00
» stalltinkerbell

R; du är lika viktig som alla andra! Jag kan ibland tycka att ingen tycker om min blogg därför att den inte är så uppmärksammad.

2011-09-27 // 19:15:33
» Anonym

ja R!

du är lika mycket värd som oss andra , tycker faktiskt som stall tinkerbell , min blogg är heller inte så uppmärksammad , för mig kommer det kanske en person (i veckan!!!) och tittar på min blogg!

så du är väldigt speciell! <3<3<3

så måste jag också säga om S och J!

ni är fantastiska allihopa! det är så sjukt roligt att ni äger denna blogg! love it!

man blir alltid på gott humör efter man har läst nyaste inägget!

ja , det var allt från mig!

2011-09-27 // 19:51:39
» //R

det var jag som skickade det till er!

sorry, glömmde att skriva namn! :);)

2011-09-27 // 19:53:38
» stalltinkerbell

Ja er blogg är fantastisk och den skulle inte vara det utan R. Den skulle inte var fantastisk utan S och den skulle inte vara fantastisk utan J! Ni är alla lika bra och alla älskar era hästar. Ingen bryr sig om att det är R, J eller S häst för alla är upmärksammade! När en förvinner ett tag saknar man den personens blogginlägg :)

2011-09-28 // 13:56:06
» ponnypenny

Svara på en sak: Vad gör jag i lufthästvärlden? jag hör inte hemma här, ingen besöker någonsinn min blogg, jag har bara dåliga inlägg som ingen kommenterar... allt suger.

2011-09-28 // 21:24:27
» stalltinkerbell

Har frågat mig samma sak. Jag funderar just nu på att lägga ner hemsidan

2011-09-29 // 07:31:08
» J

Ponnypenny: NEJ!! Du får inte sluta!! Absoulut inte Tinkerbell heller! Ni är några av dem bästa stallen enligt mig! Jag gillar er jätte mycket! ALLA hör hemma i lufthästvärlden om dem bara har kul! För det är ju det allt går ut på typ. Dem finns ju inte på riktigt. Men vi måste ju ha kul! För att kunna göra det. Vi gör det ju inte för att vi måste. För ingen måste! Snälla ni, stanna kvar!! Jag besöker faktiskt era hemsidor ofta. Varför det inte verkar mäsrkas vet jag inte... men dem är jätefina! Stannna kvar!!!

Kramar J

2011-09-29 // 22:36:58
» ponnypenny

ok tack J<3<3 blev bara lite sådär superledsen för sundenXD

2011-09-30 // 18:56:09
» J

Ponnypenny: <3<3 Finns kvar! <3 :) då blir jag glad <3

2011-09-30 // 20:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback