Tjolahopp! :D

Hej! Idag åkte ju Tashi, Happyland och Alfred till sina respektive ägare. Men ingen idé att deppa, för en ny lite toka kom idag :D
Indie. Hon var helt galen, men det gick att få ut henne i hagen. Hon försökte bita mig några gånger men jag lyckades komma undan. Hon kommer stå ensam i hagen, och ute på nätterna så jag satte henne bredvid Skäckla som också går ute dygnet runt. Det gick hyfsat bra och när jag kollade till henne sista gången så såg hon ganska lugn ut. Hon går runt lite och är nervös men hon åt lite av gräset då och då. Planerar att låta henne vara några dagar så att hon får vänja sig vid stället innan jag ska börja jobba med henne.
Sedan åkte jag och A på Långedal och provred två hästar. Inget för mig dock :( Den ena var alldeles för hetsig och den andra gillade jag inte för dem har ridit henne ganska så aggressivt och då måste man rida henne på det viset eftersom att hon är vad vid det. Så vi matchade inte riktigt.
Här kommer iaf den hästen som jag tyckte var för hetsig:
Och här är den andra som jag inte "matchade" med:
---------------------------------------------
Ville även säga att på dressyrtävlingen idag så gick det ganska så bra. Fly var ganska jobbig först. Vi fick inte en clearround på LB:n men sedan skärpte hon sig till LA:n och vi fick en clearround. Så på LA:n var jag nöjd men inte på LB:n där kunde både hon och varit bättre!!

2011-09-25 | 19:05:47 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» stalltinkerbell

Lycka till med Indie

2011-09-25 // 21:22:55
» J

Stall Tinkerbell: Tack! Du får följa hur det går häst <3

Kram J

2011-09-26 // 07:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback