Vill ni rädda ett liv? :( *SÅLD*

Uppdatering: Bandit finns numera hos Stalltinkerbell.n.nu (Hemsidan är dock nerlaggd)
Hej igen alla glada läsare,
Jo, jag har nu suttit lite och letat lite runt Classic och hennes stam osv. Som ni vet så har Classic fått ett föl.
Red hot Chilli, som föddes här på Soreca, men som nu ägs och tränas av Holmens. Men, de visar sig att Classic fått två föl. Jag köpte Classic år 2007. Då var hon 5 år. (f.2002)
Men, de visar sig, att uppfödaren som hon stod hos inan, hade en hingst. Svart, engelskt fullblods hingst.
Och på något sätt hade han tjuvbetäckt Classic. Fölningen hade varit svår, med tanke på att Classic bara var 3,5 år då. Men, hon hade fått en liten hingst. Det här hade jag INGEN ANING om. Men nu, när jag letade lite, så fick jag reda på de. Men, de är inte allt. Nej, nu såg jag för ett tag sedan att hennes föl, som nu är ca 5 år. Är tillsalu, eller rättare sagt, ges bort, annars slaktas han. Jag tänker INTE låta någon slakta honom. Så jag har sagt att jag tar hand om honom, men nu när Dissan är sjuk, Jag har en ny ponny, osv. Så har jag inte tid för honom. Stackarn....
Vill NI hjälpa till att rädda hans liv? Mejla till [email protected] och anmäl ditt intresse.
Ni kanske vill veta lite mer om honom.
Namn: Busted Bandit (Bandit)
Kön: Valack
Färg: En variant av skimmel
Ras: Korsning (Svensk ridponny/Engelskt fullblod)
Född: 2005
Mankhöjd: 1.49 m (liten stor häst)
E: Namn okänt
U: Classic Electra
Han är en jätte mysig kille som verkligen vill göra en glad. Älskar att stå och mysa. Och är van vid de mesta.
Fälttävlands ämne. Men kan bli vilket som helst. Älskar att bada. Dock är han bara aningen svår lastad.
En variant av skimmel, med samma klar vita hårrem som sin mor, men med en mörkare man och svans, samt lite mörkare ben. Jätte go kille som behöver en andra chans.
Vad säger ni? Vill ni ta er an den här mysiga killen?
Go natti!
/R

2011-09-09 | 21:34:37 | Hästar/ ponnys till salu! | 9 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» J

USCH!! Varför slakta hästar?!

Jag kan nog ta mig an honom! :)

2011-09-09 // 22:32:01
» R

Tack J, men du har så många hästar, jag ska se om de finns medlemmar som vill ta hand om honom först :)

2011-09-09 // 22:34:08
» J

Jag har bara mina 3 unghästar och Fly. Skulle vilja ha en fin tävlingshäst.. men det verkade som om Tinkerbell ville ta hand om honom.

2011-09-09 // 22:49:21
» ELLLIINN

Jag är intresserad av Bandit! Är han inte en connemara?? Liknar en häst som heter DALLAS SOM FINNS!!!

2011-09-10 // 09:50:33
» Stallchiquita

jag kan ta hand om honom om du vill :)

2011-09-10 // 15:49:35
» ponnypenny

Ja, jag skulle kanske tatt honnom om jag inte hade haft så förbaskat ånga andra hästarXD

2011-09-10 // 17:05:26
» J

Bandit är nu hos Stall Tinkerbell



Kram J

2011-09-10 // 21:31:26
» ELLLIINN

Men hur blir man medlem i soreca???? MÅSTE BARA FÅ VETA!!

2011-09-12 // 16:46:24
» ELLLIINN

skulle vilja visa Dallas!!! P.S gå in på färgelanda ridklubb s hemsida och kolla på "hästar" och klicka på Dallas!!

2011-09-12 // 16:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback