säg hej till gamla vänner

Hej igen!
Idag hände något riktigt roligt! Efter att jag var klar med mina hästar anlände en transport till Soreca, jag har längtat jätte mycket efter detta ekipaget, kan ni gissa vilka?
Just det! Dissan och Lina! Lina skulle hoppträna för mig idag, och för mig är det en chans att få se hur lilla Dissan mår.
Vi började med att trava och galoppera över bommar. Lina fick räkna galoppsprång och öva på att lägga Dissan rätt på ett hinder, eller i detta fallet, en bom.
Allt gick jätte bra och Dissans öron var spikade framåt hela tiden, taggade lilla ponny!
Sedan la jag upp galoppbommarna till sockerbits hinder, så at det var tre på raken med ca 3 galoppsprång i mellan på ena långsidan.
Dissan ble nog lite övertaggad på det här, för efter att han hoppat alla tre for han iväg i en bock serie. Stackars Lina ramlade så klart av men slog sig inte, nejdå, hon satt och skrattade!
Knas ponny! Så det var bara att sitta upp igen och fortsätta, nu fick Lina öva på att lirka med tyglarna i mellan hindren så att Dissan skulle få något annat att tänka på. Det gick mycket bättre!
Efter att ha hoppat sockerbits hindren i båda varven och fått Dissan att lugna ner sig la jag upp en liten oxer som stod på medelinjen, oxern låg då på ca 50 cm. Lina fick nu lära sig att svänga rakt upp på hindret fastän det inte var så mycket plats, att svänga med benen och sätet inte bara tyglarna. Det tyckte jag att hon skötte mycket bra och hon klarade det t.o.m när oxern lå gpå 90-95 cm i slutet! *Stolt*
Jag tyckte att det räckte så då Dissan inte hoppat på ett tag och vi vill inte pressa gränserna för hårt såhär i början.

De är allt duktiga!
/R

2012-12-16 | 10:05:00 | R's inlägg | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Du har ett mail angående Pix! Angående bilder och köp;)

Kram O

2012-12-16 // 10:27:41
» Loppan

Åh Gud va kul :) Har verkligen saknat Dissan!

2012-12-16 // 20:54:19
» Q

Hej hej :) Har kollat igenom kategorierna lufthästar till salu och sånna, jag har lite frågor på vart hästarna tagit vägen, om du vet får du gärna skriva dom i en kommentar då jag vill kolla om de är till salu eller uthyrning/foder ^^ dessa hästar e de jag undrar över:
Sorecas Sweet Dreams (Sweetie) //väääldigt sugen <3//
coco pop
Hot'n Sweet
Ramona
Springtime

Lollipop (Lolli) //finaste häst jag sett, såå sugen på henne <3//
Red Wine (Winne)
Distraktion (Dissan)
Ja det var dom ^^

//jag vet att dissan är på foder, men ska hon vara det hela tiden eller säljas så småningom?

Kram <3

Svar: Alla våra hästar är tyvärr sålda, de såldes för ett bra tag sedan och då till bloggar som var aktiva då. Nu vet jag tyvärr inte var de är :(MVH
/R
soreca.blogg.se

2012-12-26 // 03:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback