Dagens ridpass på Fly och Indie

Efter att jag skött om Holly i förmiddags så gjorde jag i ordning Indie, som gärna ville ge sig ut på en tur. Jag broddade henne noga och red sedan ut i den fina snön. Det var mysigt, kallt men soligt och jag hade bra med kläder på mig. Vi myste mest men tränade även kondition och styrka i både upp och nerförsbackar. I slutet kunde hon hålla balansen i trav i lätt nerförsbacke, början till terränghäst :) Fly kan redan det eftersom att jag har hoppat så mycket terräng med henne, men det är inte lätt att få hästarna att hålla balansen i backar, ska ni veta<3
I alla fall så gick det super, förutom hennes vanliga skyggningar för allt som hon tycker verkar läskigt... :)
Sedan red jag lite "styrka" på Fly med. Vi tränade på cavaletti som jag höjde hyfsat högt och hon fick trava över med ganska så kort avstånd. Hon fick verkligen "kämpa" för att få benen att komma tillräckligt högt upp tillräckligt snabbt för att komma över utan att riva... Det var kul och Fly kämpade på bra, som vanligt. :)
Vi avslutade med lite travhopp, och studsar. Kul kul!
Avslutade med "Vänskapsleken" på båda två när jag ridit ut. Hos Indie var det populärt men Fly var lite tveksam, men det ska vi ändra på, det var ju faktiskt första gången.
Jag hade:
Indie:
Fly:
Det var allt för mig idag! Ha det så bra! :D
/J

2012-01-24 | 21:40:26 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Emma & Ebba

Jättefin häst och blogg :)

Vill du kolla in våran? (:

/E & E - ponnyers.blogg.se

2012-01-24 // 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback