Dagens ridpass på Fly

Idag red jag ett ganska så hårt dressyrpass på Fly, jag red ganska så mycket utan stigbyglar och det var verkligen jättejobbigt! Fick myckte träningsvärk i jumskarna och magen fick arbeta en del också. Körde rätt mycket galopparbete, speciellt i vänster varv och är hyfsat nöjd. I traven och höger galopp var hon jättefin så där är jag supernöjd!
Jag gjorde lite delar ur Lc:1 och Lb:1 vilket var kul. Till exempel övade jag på den ökade galoppen i Lb:1, det gick ganska så bra i höger varv men i vänster bytte hon och ville inte riktigt sakta av i slutet av diagonalen.
Jag övade också på halten i Lc:1 an vilket gick ganska så bra efter en stund. Hon ville inte riktigt stå kvar i formen i början men sedan blev det mycket bättre! Det är något jag ska träna mer på! :D
I början av ridpasset när jag kom in i manegen tänkte jag att jag aldrig skulle bli varm nog för att arbeta ordentligt. Men faktiskt, efter en stund, så glömde jag helt bort det och blev varm och go. Fly med :)
Avslutade med Vänskapsleken, vilket gick mycket bättre idag.
Dagens outfit färg: Vit och blå
Jag:
Fly:
Detta hade jag bara till manegen för att hålla henne varm.
/J

2012-01-25 | 22:10:32 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rosgården

Hejsan J & R!

Jag har hopp och dressyrtävlingar på gång!Det är min första tävling och jag vill att ganska många anmäler sig,men det är ju såklart inget måste;)

Jag hoppas att ni vill vara med!

För mer info kolla in bloggen eller mejla [email protected] !

Kram

/Rosgården

2012-01-28 // 11:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback