Hoppas att det går bra nu då...

Hejsan! idag gick jag upp väldigt tidigt och gjorde i ordning Fly ordentligt. Hon var ju nästan helt ren, men hon var ju bara tvungen att ligga ner i natt, så nu är hon smutsig igen -.-
Men det fick jag ganska snabbt bort och det var inga problem att få bort faktiskt. Sedan gjorde jag i ordning henne för transporten och lastade in allt.
Detta var med i transporten:
*Svarta transportbenskydd fram + bak - i transporten
*Ljusblå/svart/grått fleecetäcke - i transporten
*Läderfgrimma med ljusblått foder - i transporten
*Ljusblått grimskaft - i transporten
*Longeringslina - kan behövas
*Tredelat bett - när jag rider och är på anläggningen
*Martingal med förbygel - när jag rider
*Hoppsadel - när jag rider
*Pullarträns - när jag rider och är på aläggningen
*Benskydd fram +bak - när jag rider
*Hoppschabrak - När jag rider
*Tävlingstäcke - Att lägga på ifall det börjar regna
*Sadelöverdrag galon - att sätta på sadeln ifall det börjar regna (jag rider inte med det)
*Kyllera - sätts på strax efter att tävlingen är över och på hemvägen
*Arnika gel - sätts på hemma EFTER tävlingen eftersom att det är 96timmar karens (när jag har tvättat bort kylleran)
*Backontrack stall bandage - Sätts på när jag har satt på Arnika - står med dem i 4 timmar.
*Rotborste, ryktborste, magic brush, tvättsvamp och hovkrats - används under hela tävlingen för att hålla henne ren
*Pälsglans - används under tävling (främst innan) för att smuts inte ska fästa bra på kroppen och för att hålla man och svans fina
*Vita ridbyxor, vita handskar, kavaj, hjälm, väst, stövlar och ridstrumpor - min outfit, har på mig hela dan (överdragsbyxorna över de vita ridbyxorna)
Det var allt, önska oss lycka till :)
 
Kram J

2012-07-04 | 14:20:26 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback