Hoppning på schemat!

Hej hej!
Jo, eftersom att hopp-SM på Neiwada äger rum nästa söndag (22:e) så kom min tränare hit för att hjälpa mig med Pix idag. Vi skulle öva på att hoppa bana idag. Hon kan lätt bil lite seg när det är långa transport sträckor, och så tar hon ibland lite stora steg i kombinationer. Vilket resulterar i att hon oftast river. Så, vi övade lite på det idag. Pix var på sto-humör idag. Och kickade så fort man la till spöt, etc. Men ja, hon brunstar, så vad ska man förvänta sig? Men i övrigt så gick det helt OK. 
När min tränare ändå var här, så passade jag på att "hoppa" lite med Lillan idag. Vi har gått över bommar några gånger, och hon går jätte fint i alla tre gångarter nu. Hon lyssnar bra och är relativt stadig, i alla fall för att vara en unghäst. 
Så, vi började med ett kryss på sockerbitar. Som då blir ca 30-40 cm. Hon tittade lite på det några gånger, men efter ett tag lyckades jag övertyga henne och då gick hon över det. Sedan var det som om hon inte gjort något annat. 
Så, vi la upp några sådanna små kryss, och jag "hoppade" henne över dem. Så hon var jätte duktig idag!
Outfits:
LILLAN:
PIX:
/R

2012-07-15 | 13:09:00 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Hej, har skickat ett väldigt viktigt mejl till er! =)
Ni får mer än gärna läsa det så fort som möjligt!!
I mekjlet står det att SM är tillbaka flyttat men det är den 22:e som gäller! :)

Kram V

2012-07-15 // 19:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback