J som häst del 2 - Två ord?

Hej! Denna gångens fråga blir... Kan ni beskriva mig med två ord? Detta blir en ganska så svår omgång eftersom att man måste ha dem orden som jag tänker på. Men skulle ingen hitta orden så tar jag det som är närmast.
Det kan finnas två vinnare om den ena hittar ena ordet och den andra det andra. Men försök få båda så är det roligast :)
Orden finns inte med i texten.
--
Som sagt så skulle jag förmodligen varit Arabiskt Fullblod om jag hade varit häst. Eller en liknande ras. I alla fall så skulle jag kanske se lite "ömtålig" ut, men har en bra uthållighet och kan gå länge utan mat och vatten. 
Jag är ganska så lätt med maten som sagt, jag äter när jag får och dricker när jag får, man vet aldrig när man får nästa gång. Jag är ordningsam i boxen, om man mockar varje dag. Alltså, jag lägger det på ett ställe, men om ingen tar undan det så sprider jag ut det i större delen av boxen. Jag fäster mig inte speciellt vid någon häst, för jag vet att man alltid förlorar denna, någon gång. Jag har därför ganska så svårt att lita på folk och kan vara lite tillbakadragen, även om det inte alltid märks. 
Jag kan som sagt vara ganska så oberänelig, vilket innebär att jag kan vara hyper en dag, och den andra jättesur, därför måste jag ha en ryttare som känner mig väl och kan känna av vad jag har för dag så att man kan anpassa ridpasset efter detta.
Som ett exempel på detta så skulle nog ganska så många sätta mig i skrittmaskinen de dagar jag är på dåligt humör, men det skulle bara göra mig ännu surare och det skulle förmodligen sluta katastrofalt. De dagar jag är på dåligt humör så skulle nog en tur ut passa bra, medan de dagar jag är på glatt humör försöka att verkligen utnyttja de så att jag arbetar ordentligt, för då vill jag! De dagar jag är hyper finns det inget annat att göra än att ha tålamod och försöka sitta kvar...
Jag är ganska så missnöjd med mig som person, för jag är så... förvirrad på något sätt. Jag vill inte ta så mycket plats som jag tar, men samtidigt vill jag inte försvinna i mängden. Men samtidigt misstänker jag att många tycker att jag är jobbig... hehe och jag kan inte klandra dem, dock är jag olika med varje person, med den ena kan jag vara generös och glad, den ena hyper knäpp, den andra "sportsam" o.s.v. 
Men oftast hörs jag ganska så mycket. Jag tror att det är därför som jag håller på att bli så som jag är nu, och det är inte något jag gillar. Därför tror jag att ett sommarlov inte är det bästa just nu, det är ju bättre att folk tycker att jag tar plats och är jobbig, än att bli så... inbunden som nu.
Bättre ökänd än okänd om man säger så.
Jag gillar som sagt de flesta grenarna och därför är det så svårt att ha hand om mig, jag behöver någon som verkligen känner mig, för jag kan vara på dåligt humör på olika sätt. Oftast vill jag helst göra något ändå, men det är något annat som är "fel" och då behöver jag uppmuntran som ett ordenligt dressyrpass eller ett roligt hopp-pass. (Provocera mig dock ALDRIG...)
Jag vet inte hur jag ska förklara bättre. Jag tror att detta är mig, protestera om det känns fel, men det är så det känns inne i mig just nu. 
Vad tror ni jag tänker på för två ord? Jag gillar det ena inte, men jaja. Jag får lära mig att acceptera mig själv istället :)
 
Kram J

2012-07-28 | 23:58:55 | J's inlägg | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Luftlycka

Ojämn el misstänktsam

Svar: Tyvärr, bra gissningar :)
soreca.blogg.se

2012-07-29 // 08:09:39
» Neiwada

Arbetsvillig & Oberäknig

Svar: Nja, nästan rätt, ett bra försök :) <3
Kram J
soreca.blogg.se

2012-07-29 // 08:53:57
» Ld A

Bom&Kisshästarna;D

2012-07-30 // 13:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback