Nya krafter

Hej! Idag vaknade jag ganska så sent, och kikade till alla hästarna i hagen. Vid grinden hittade jag en hästsko, så jag kollade igenom alla hästarna och upptäckte att det var Fly som hade tappat en sko, vilket förstörde dagens träningsmöjligheter. Jag fick tag på min hovslagare som kunde komma redan imorgon :) bra bra. Jag fick helt tänka om dagens program och fick då en superbra idé! Så jag satte bara på henne hackamoretränset och jag själv hade badshorts med bikiniunderdel under och bikiniöverdel, och ett par shorts. Och så begav jag mig ner till stranden. Farnor väldigt varmt och skönt här i Göteborg och har varit det i några dagar nu så även vattnet var varmt och skönt. Fly var dock lite tveksam först, men efter lite uppmuntran gick hon i och sen travade vi fram och tillbaka i vatten som gick till precis under magen på henne och det tyckte hon var riktigt jobbigt. Men vi kämpade vidare och efter en stund tyckte jag att hon förtjänade en liten vila, så vi gick ut på djupare vatten och rätt som det var så simmade Fly, jag skyndade mig av henne och höll ett stadigt tag i manen, men det var inte det lättaste. När Fly bottnade igen stannade hon för ett ögonblick, så att jag hann upp på ryggen igen, men när jag hade kommit upp så travade hon iväg väldigt fort och när hon var så blöt så blev hon jättehal och jag fick hålla fast i manen för att inte trilla av. Jag satt långt bak på rumpan på henne och när hon kom till grundare vatten var det väldigt nära att jag trillade av, men jag lyckades återfå balansen i sista minuten. Det var väldigt roligt! :) Sedan försatte vi med lite styrketräning fram och tillbaka i ganska djupt vatten och hon blev riktigt trött. Väl hemma igen fick hon gå ut i hagen igen och rullade sig direkt. - Love, J

2012-07-26 | 17:12:00 | J's inlägg | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rosendhal

Haha dom blir hala som sälar! Eller något i den stilen... Badade med Riita idag, hade inte lika tur som du utan ramlade av ca 3 gr! :-) Kul var det iallafall! :D

Svar: Haha huvudsaken är ju att man har roligt! :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-07-26 // 21:35:25
» hallonStallet.n.nu

Jag skulle skaffa ett pass till min Lufthäst Muskot men han är lixom påhittad och jag vet inte vilka föräldrar han har.

Klara

Svar: Som Pao skrev kan du hitta på eller så skriver du bara Okänd. <3
Kram J
soreca.blogg.se

2012-07-27 // 15:57:47
» Pao

Svar till Klara!

Du kan väl hitta på hans föräldrars namn.

Kramiz Pao

2012-07-27 // 20:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback