Baddags

Hej hej!
Nu har jag varit ute i stallet och badad båda mina damer. Som ni vet så är det SM final imon, och jag ska tävla Pix i förklassen. Så, jag tog in henne från hagen, och skulle bada henne. Jag la fram ett back-on-track nättäcke, som jag skulle sätta på henne efteråt, och så var det bara att börja. Pix är så van vid att bada vid det här laget, så hon står helt still, nästan i alla fall!
Hon stod och halvsov när jag tvättade bakbenen på henne, jag hade ställt hinken med vatten och schampo ca 2m ifrån mig, där jag doppade svampen då och då. Så, där stod jag och skrubbade, när Lillan (som hade ställt sig vid grinden, hon ville inte vara ensam) får världens anfall ute i hagen, och rusar längs staketet och skriar som om hon hade en mödare efter sig. Pix vaknar till liv och hoppar till av det plötsliga ljudet, då puttar hon inte bara bort mig, utan slår även ett av bakbenen i hinken så att allt välts ut! Sedan var hon lugn igen såklart! Men jag fick ju fylla nytt schampo och vatten, plus att jag fick gå ut och ta in Lillan så att hon fick stå i boxen så länge, hade det varit Pix hade jag lämnat henne ute, men eftersom att Lillan ändå är en unghäst så... 
I alla fall, när jag var klar med Pix och hade satt på henne täcket, och ställt in henne i hennes nymockade box där hennes kvällsmat låg, så skulle jag släppa ut Lillan (hon kan stå ute själv, hon brukar göra det, vet inte varför hon blev tokig den här gången..)
Men alla hennes vita fläckar var ju självklart gröna! Och när jag ändå hade allt framme så passade jag på att bada henne också, hon var lite rädd i början och jazzade runt i spol spiltan. Men hon lignade ner sig efter ett tag, och var förvånandsvärt duktig sedan! När hon var klar la jag på henne sitt flugtäcke och släppte ut henne i hagen (efter att hon stått i boxen och torkat lite)
Så, nu är allt och alla rent/rena och fint/fina, nu ska jag strax sova, och så taggar vi tävlingen imon!!
Här har ni lite så kallat "dagens outfit" om man nu kan kalla det outfit...
PIX:
(back-on-track nättäcke)
LILLAN:
(flugtäcke)
 
JAG:
 
 
/R

2012-06-23 | 20:55:00 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback