Nära-döden-upplevelse

Hej! Idag gjorde jag i ordning Fly för att ta en tur ut. Till att börja med var hon jätteduktig, fast lite spänd och tittig. Sedan började jag trava och göra lite lösgörande övningar, tog även lite små skutt över lite stockar. Efter ett tag kom vi ut på en äng och jag fattade galopp och så tog vi ett varv runt ängen. Fly var jättepigg och försökte smygöka hela tiden.
När vi kom till andra sidan ängen saktade jag av igen och skulle just trava in i skogen när Fly tvärstannade och flög runt. Jag tappade balansen av den häftiga rörelsen, men satt kvar. Men det tog ändå en stund att komma tillbaka i sadeln, och inte föränn då såg jag att det stod en älg mitt på ängen. Jag blev skiträdd och skulle just vända in i skogen igen när älgen började springa mot oss. Jag fick typ panik och Fly stack iväg i skogen helt galen. Jag klängde mig fast så gott jag kunde medan Fly sprände fram mitt i skogen. Jag hörde älgen bakom oss. Det var verkligen jättelästkigt...
Efter ett tag hörde jag inte älgen längre och just då kom vi ut på en äng igen. Fly fick värsta dampet och började bocka som en galning. Då fick jag mig en fin flygtur rätt ut i luften...
Det var inte skönt men det fick Fly att lugna ner sig för hon stannade och kom tillbaka. Jag kollade så att hon var okej och sedan skrittade vi hem.
Våran outfit:
Jag:
Fly:
Kram J

2012-06-12 | 16:33:54 | Outfits | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» SSI

:o :o

2012-06-12 // 17:23:14
» LuftLycka

Oj! Hon skadade sig inte genomattnhob sparkadensig själv eller nåt va?

2012-06-12 // 21:05:36
» Loppan

Läskigt! :O

2012-06-12 // 21:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback