Förändring x1000

Wow säger jag bara! När jag satt upp på Maybe idag var det som att sitta upp på en helt annan häst. Det märks att det är duktiga personer som har ridit henne. Hon kändes tusen gånger större och verkade verkligen leva livet!
Jag började med att skritta ut på henne en stund och även om hon var pigg och glad så höll hon sig i skritt och försökte inte bråka, så som hon skulle ha gjort innan hon åkte härifrån.
När jag kom tillbaka gick jag in i paddocken och började med lite lösgörande övningar. Hon var mjukare än någon gång tidigare jag ridit henne och lyssnade glatt och ivrigt på mina hjälper. Efter det började jag med galopparbetet och även det gick som en dröm. Jag red igenom LC och LB programmet några gånger, men ville inte stressa henne med att kräva mer än så. Men av formen att döma skulle hon ha kunnat tävlat minst LA :) När vi hade ridit klart släppte jag ut henne till Fly. Hon blev inte så svettig, vilket bara visar vilken bra kondition hon har fått nu också. :)
Våran outfit:
Jag:
Svarta ridbyxor, vitt linne, charles owen hjälm, race safe väst och catago stövlar.
Maybe:
Svart hoppsadel, svart aachenträns, cerice hoppschabrak, cerica benskydd
Kram J

2012-06-06 | 21:11:23 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Tack! När jag hade henne märkte jag att hon var jättefin:-D

2012-06-07 // 19:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback