Hoppeponnyn

Hej! Idag hoppade jag med Fly. Jag byggde fram banan innan jag gjorde i ordning Fly, så när jag var klar gjorde jag i ordning Fly och travade ut en bit på henne för att hon skulle komma igång och det stärker dessutom ryggen väldigt mycket.
När jag kom tillbaka red jag in i paddocken och hoppade lite. Vi ska förmodligen tävla den 15/6 (två dagar innan SM...) och då ska vi hoppa 1m och 1.10m så det ska bli kul :)
Jag tränade därför väldigt mycket på dessa höjderna och tränade också på att komma nära/långt ifrån för att hon skulle stärka sig och dessutom kunna komma in så utan att riva eller stanna eller så. I och med det övade jag ju också på att hon skulle hoppa av när jag säger till, hon ska inte hoppa av själv, utan vänta på mina istruktioner. Det gick bra och hon var väldigt uppmärksam!
Så i slutet hoppade jag en liten bana ppå 1.10m och det gick jättebra. Vi kom bra på alla hinder och var felfria.
När vi var klara satt jag av, tog av sadel och träns och satte på henne en grimma och så gick vi ut på en promenad och hon fick även beta en del.
Våran outfit:
Jag:
Mörkblått linne, beiga ridbyxor, charles owen ridhjälm, race safe väst, catago stövlar
Fly:
Glen Gordon beigt schabrak med vinröd kant, equiguard vinröda benskydd med beige kant, pullarträns, martingal med förbygel och pessoa hoppsadel.
Kram J

2012-06-05 | 18:09:03 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback