Konditionsträning

Efter Rascals ridpass hade jag mycket inspiration till att fortsätta att verkligen få fram resultat med ridningen, så idag tänkte jag att Fly skulle få lite bättre kondition och gjorde därför i ordning henne och gick ut på en av de gusstigar som vindlar runt Soreca. Jag började med att bara skritta lugnt och när jag kände att hon var med på noterna, hade ett ordentligt övertramp och var mjuk i kroppen samlade jag upp tyglarna och började ställa och böja henne. Hon var jättemjuk och fin och lyssnade bra när jag bad henne att trava. Jag bestämde mig för att verkligen trava idag, då det är bra för muskulaturen i ryggen och för konditionen. Så jag travade i hela 5 kilometer. Inte ett enda avbrott på vägen förutom när vi mötte en häst. Vi travade i uppförsbackar, i nerförsbackar och på rakt spår. Jag vet att det kan utsätta hästen för en del belastning när man travar neråt, men håller man balansen så är det okej, och dessutom är det en bra träning för balansen. Jag började med att ställa henne mycket, flytta henne från sida till sida och hon var verkligen jättemjuk och blev bara mjukare. Jag övade också en del tempoväxlingar, mest ökningar på rakt och böjt spår och kortade mer i ner och uppförsbackar. Hon verkade tycka att det var jobbigt och blev svettig. På hemvägen red jag in på en annan stig som sedan blev till en smal skogsstig, då saktade jag av och red en riktigt snirklig och besvärlig väg. Efter ett tag började hon typ "knorra" haha, det lät jätteroligt men jag tror att det var för att hon tyckte att det var jobbigt. När vi kom ut på grusstigen igen hoppade jag av, spände upp sadelgjorden och ledde henne resten av vägen hem. Hon gick och njöt i solen och försökte då och då ta lite mat.
När vi kom tillbaka fick hon en dusch och gick sedan ut i beteshagen där hon fick gå i ca två timmar medan jag skötta Maybe.
Våran outfit:
Jag:
Race safe väst, catago stövlar, charles owen hjälm, vitt linne och svarta ridbyxor.
Fly:
Svart pessoa hoppsadel, svart pullarträns, grafitti boots, rött allroundschabrak och svarta horze benskydd.
Kram J

2012-06-06 | 20:38:50 | Outfits | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Rosgården

Tack!:D

Haha,ja de är ju super coola!x)

2012-06-06 // 21:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback