Rascal...

En mer passande namn kan jag inte komma på... Han är helt otrolig. Jag vågar inte släppa ut honom i hagen. Han rymmer hela tiden, hjälp mig. Stackars hans ägare, det kanske inte är så roligt att det enda hon får höra när hon får tillbaka honom är att han bara har rymt hela tiden... Skitkul att springa efter en liten rackare dagarna i ändan...
Imorgon åker han i alla fall hem. Det var jätteroligt att ha honom här och han har ju varit jättemysig förutom när han har rymt.
Jag har i alla fall planerat såhär. Det har ju blivit mycket hoppning, men, jag tänker faktiskt hoppa idag med för att se till att han slutar med sina dumheter. Dessutom ska jag hålla en ordentlig lektion för hans ägare när hon kommer imorgon. Han har faktiskt inte blivit riden speciellt bra och han kommer inte att hålla länge till om det fortsätter så...
Så imorgon ska hon få en lektion för att kunna rida honom ordentligt och sedan kommer hon att komma tillbaka med jämna mellanrum tror jag.
I alla fall, dagens ridpass:
Idag plockade jag fram en liten bana, som bara bestod av väldigt lätta hinder med långa svängar som skulle göra så att jag hann bromsa honom innan nästa hinder. Så, banan bestod av först ett lätt rättuppstående på långsidan, sedan snett igenom på en oxer, andra långsidan, ett vågplank, sedan till nästa långsida igen till hinder nr 1, altså rättuppståendet. Sedan på en oxer på diagonalen igen och så hinder nr 2 igen. Altså oxern på första diagonalen.
Jag började med att hoppa hindren ensamt först, och när jag hade provat alla hinder och gjort halt bakom, så gjorde jag hela banan i galopp. Det var inte snyggt, men han gick att bromsa hyfsat efteråt och vi kom runt banan felfritt så då provade jag att höja till 90cm och hoppade hela igen. Denna gången gick det ännu bättre och jag känner verkligen att han är redo för lektionen imorgon. Duktig kille.
Våran outfit:
Rascal:
Kram J

2012-06-11 | 21:56:28 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback