Sommarbete 2012

Hej hej!
Jo, som ni vet så kan ni anmäla er till att ha era hästar hos J i sommar, men jag kanska ska förklara vad jag gör med mina hästar. 
För tillfället har jag bara två hästar här hemma på Soreca, Pix och Lillan. 
Jag funderade länge på att "hyra" in någon/några som ville gå på sommarbete med de två, och ja.. det kanske kan funka?
Så, nu "efterkyser" jag TVÅ (Inte fler) hästar som vill stå med mina tjejer i sommar. 
Ni får, precis som J sa, tillgång till det mesta här på Soreca. 
- Alla hästar och ryttare får tillgång till sadelkammare, med sadel och träns hängare
- Skåp (sadel/kläd skåp) samt omklädningsrum
- Man får använda alla ridvägar,skogen, terräng banan, manegen, paddocken, skrittmaskinen samt en box per häst
- Hästen står i min (R) sommarhage, tillsammans med mina hästar (eller, om hästen är skadad/ska tävla kan den stå i grus hage)
- Jag hjälper till med in/ut släpp, samt ev. fodring. Jag kan även hjälpa till att motionera hästen.
- Jag släpper ihop hästarna den 4 Juli, då ska ägaren vara med(mina hästar har redan fått gå i sommarhagen, dock inte hela, jag har delat av den så att betet räcker hela sommaren)
--------------------------------------------------------------
Så, nu till lite krav.
- Pix är jätte snäll, hon kan gå med de flesta hästar
- Lillan, som är en unghäst, är ranglåg
- Din häst MÅSTE vara ett sto
- Hästen måste ha pass, samt en aktiv ägare
- Sista "anmälnings dag" 3 Juli
- Anmälan görs via mejl ([email protected]) INTE via kommentar
 
 
Hittar jag inga så får mina hästar gå som de redan gör, men som sagt, MAX två st hästar. Så, först till kvarn. 
 
/R
 

2012-06-28 | 20:00:00 | R's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback