Träna, träna, träna

Hej! Idag blev det ett riktigt hårt pass för Fly, för att träna inför SM. Jag började med att värma upp med mycket öppnor, slutor, skänkelvikningar och volter. Hon var mysig och väldigt mjuk så jag började lite smått med mer avancerade övningar. Hon har nog aldrig känts så fin och hon trampade under sig jättefint och rörde sig helt underbart! Jag började, under korta stuner, korta henne så mycket i traven att vi närmade oss passage och det kändes jättebra. Men jag är noga med att hon inte får sakta av. Hon ska jobbas framåt, inte bakåt. Så när jag känner att hon börjar bli seg så ökar jag en bit och sen kortar jag upp henne igen. Det var jättekul och hon var jätteduktig, vi lyckades riktigt bra och mot slutet kunde vi korta upp ännu mer och under lite längre stunder. Jätteduktug tjej!
Sedan började jag med galopparbetet. Hon var jättemjuk även där och jag övade mycket på förvänd galopp, bland annat serpentiner utan att byta galopp och jag red även rätt galopp, red sedan snett igenom och red förvänd galopp i det nya varvet i ett varv innan jag red snett igenom igen för att komma till rätt galopp igen. Då och då saktade hon av eller bytte. Men i det stora hela har hon blivit oändligt mycket bättre än för bara tre månader sedan.
Serpentinerna gick näst intill perfekt :)
När jag kände mig nöjd avslutade jag med att se till så att vår början till passage satt och det gick lika bra igen. Då travade jag av henne och tog in henne i stallet. Det är ganska så kallt här i göteborg, så jag svampade bara av henne en del innan jag tog mig an nästa häst.
Våran outfit:
Jag:
Fly:
Kram J

2012-06-11 | 21:40:05 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback