Hoppeli hopp!

Hello!
Nu har jag varit ute i stallet, jag har lastat Classic och hon åkte till M på magicranch idag.
Efter det så mockade jag ur hennes box, skurade rent den och tvättade ur krubba/vattenkoppen.
När Classic åkt och allt var rent och fint, så tog jag ur Pix, idag skulle vi hoppa lite.
Jag satte upp två kryss på ena långsidan, med ett mellanrum på ca 2-3 galoppsprång.
På andra långsidan satte jag upp en oxer, och ett sockerbits hinder, med 1 galoppsprång i mellan.
Kryssen låg på ca 50-60 cm till att börja med, och oxern låg på 55 cm.
Jag borstade och fixade iordning Pix, och ledde ut henne till paddocken. Vi skrittade och joggade fram ett tag. Jag tog sedan lite galopp i båda varven. Hon är så fin nu lilla Pix, för hon söker sig neråt värdigt lätt, och höjer ryggen.
Sedan började jag hoppa kryssen, travade in och galopperade i mellan.
La in lite volter för att få henne koncentrerad. Och tog sedan det i galopp.
Efter ett tag började jag hoppa oxern, även det gick bra.
Höjde hindren efter hand, kryssen fick stanna på 70 cm idag. Och oxern fick sluta på 90 cm.
Här har ni vår outfit:
Jag:
/R

2012-06-09 | 11:42:38 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback