Vårstädning

God morgon (eller förmiddag)
Idag var jag uppe tidigt, och jag var i stallet redan vid halv nio. 
För, idag skulle all utrustning putsas. Jag tog ut Pix sadlar, Lillans sadel, alla träns och så hängde jag ut fleece täckena så att de skulle vädras. 
En vårstädning i stallet helt enkelt. 
Jo, eftersom att hästarna nu går ute på natten (de flesta dagar) så äter de ju ingen frukost. Eller jo, jag slänger ut ca 1 kg hö till var och en i hagen.
Så, jag fixade iordning deras boxar, och fixade maten osv..
När jag var klar med det tog jag ut all utrustning och hängde den på paddock staketet. Och så var det bara att putsa alltihop.
Nu är allt klart, här ser ni allt jag putsade/hängde ut idag.
(Lillans sadel)
(Pixs hoopp och dressyr sadlar)
( Lillans(svart) och Pixs(Brunt) träns)
(Sköljde även av Pixs(bruna) och Lillans(gröns) benskydd)
(Satte även på sadelskydd på sadlarna när jag var klar (Pix-rött Lillan-blått)
(Hängde ut Pixs fleecetäcken, Lillan har jag inte andvänt några på, så hennes är rena)
 
 
/R
 
 

2012-06-21 | 11:29:03 | R's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback