Dagen (+lite annat smått o gott)

Okej,
idag har jag haft fullt upp, jag hade studiedag idag, så jag passade på att vär städa hela stallet!
Jag släppte Pix och Classic i paddocken, och började med de vanliga. Att mocka, packa hö och fixa kraften.
Efter de putsade jag alla fönster i boxarna, och soppade stallgånge. När stallet var klart så gick jag in i sadelkammaren, och putsade ALL utrustning, dvs. 4 sadlar,3 träns, en förbygel, och 4 sadel gjordar och 2 magplattor.
Så, de blev mycket putsande, och så borstade jag av schabraken såklart!
När jag ÄNTLIGEN var klar så tog jag in mina små damer, ställde de båda i spol spiltan (Jag har en "dubbel" spol spilta) och borstade av dem ordentligt. Sedan fick de på sig sina stall täcken och så in i de rena boxarna och äta sin middag.
----------------------------------
Och så var de ju Titanic idag, ja, hans saker är ju knappt andvända, men jag mockade/fixade såklart mat åt honom också.
Sedan borstade jag av honom, som faktiskt gick jätte bra!
Sedan satte jag på honom benskydd, eftersom att jag märkt att han slår ihop frambenen. Först var han lite rädd, men lugnade sig efter ett tag.
Boots var inte heller något stort problem, att sätta på honom ett schabrak var lite svårare, jag fick vara mycket försiktig och prata med honom hela tiden. Så tillslut gick de.
Jag satte på en mag gjord över schabraket och så tränsade jag, han är väldigt rädd om sitt huvud, men jag har spenderat väldigt mycket tid med honom, så de gick faktiskt helt OK de med.
Sist så satte jag på honom en longer lina och så tog jag in honom i manegen, där han fick skritta/trava och så försökte jag få honom att lyssna.
De gick faktiskt jätte bra! :D
Så avslutade jag med galopp, bara några få steg och sedan lugna sig igen, han har ju varit galopp häst så de gick väldigt fort.
Här får ni hans outfit:
-----------------------------------------------------------------
Så, ni ska lite snabbt få se min outfit:
SÅ, de var allt.
Ha de!
/R

2012-03-06 | 19:43:38 | R's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback