LPG

Hej!
Jo, jag sa ju att en "bomb" skulle släppas här, så....
Idag så tränade jag med min galopp ponny Mirja.
Ja, ni läste rätt, galoppponny! Jo, eller asså inte "riktig" galopp.Den är hemsk, men ponnygalopp. Mest för skojs skulle, men ändå! :)
Jo, när jag köpte Mirja sa Neiwada att hon var het i hoppningen och seg i dressyren. Jag håller med, men jag tror att hon är uttråkad. Så jag bestämde mig för att pröva något nytt!
Jag har faktiskt testat ponnygalopp med Classic, men de var ett bra atg sedan. Och Classic (Som är lite udda) blev hur stressad som helst, så jag la ner de.
Men, idag så testade jag då med Mirja, i paddocken, och bara lite försiktigt, longerade henne först, för jag ville se om hon skulle bocka när man kar galoppen (Som vissa hästar gör)
Men de gjorde hon inte, men snabb var hon! Så, efter ca 15-20 min så satte jag upp på henne, MYCKET tempo växlingar blev de, och i slutet lät jag henne springa på!
Söta ponnyn! Hur tyckte de var hur kul som helst.
Jo, jag tänkte även starta en "ny" sport inom LH-världen. "LPG" (LuftPonnyGalopp)
Reglerna är enkla:
-Spö/sporrar EJ tillåtna på tävling
-Endast för skojs skull
-bara för ponnyer
Lätt va?
Så, Mirja fick sitt första tränings pass idag. Här har ni henne soutfit:
Kort sagt: Svart sadel, svart förbygel, vita skydd, svart schabrak, vitt galopp träns (XD)
/R

2012-03-31 | 15:58:17 | Outfits | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Neiwada

Lycka till med Mirja! ;)



Kram Neiwada<3

2012-03-31 // 16:10:43
» Saranghaestall

Bra idé med luftponnygalopp!

2012-03-31 // 17:15:01
» EELLIINN

haha vilket sammanträffande! Jag håller på att träna galopp från och med nu!

2012-03-31 // 17:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback