...och träningen fortsätter

Hejsan! Idag tog jag ut Queen ganska så tidigt och bestämde mig för att försöka komma framåt. Jag började med vänskapsleken och hon njöt! Gosehäst<3
Sedan gick jag vidare med att göra "hinderbanan" som jag gjorde igår och hon reagerade inte på plastpåsarna denna gången. Jag forsatte med att kolla hur trafiksäker hon är. Hon reagerade inte på cyklar, inte på lastbilar, inte på vanliga bilar, inte på bussar, traktorer och inte något annat, men gissa vad?! Sedan hittade hon en PINNE på marken som hon VÄGRADE gå över. Haha, hur konstig få en häst bli?!
I alla fall så fick jag tillslut över henne och då gick vi över den några gånger tills hon inte bråkade längre. På vägen hem såg jag till att gå över några pinnar och det var INGA problem alls! Haha, hon fick väl bara ett ryck...
När jag kom tillbaka la jag upp en liten "bana" av bommar som vi skulle gå över, genom o.s.v. Det var kul och hon fick vänja sig vid att bommar skulle förekomma ofta vid ridning och träning. I slutet fick hon trava över ett liitet kryss, vilket faktiskt gick bra. Vi "hoppade" ungefär 5 gånger och sista gången travade hon så lugnt över att hon såg helt van ut. :)
Såhär såg banan ut:
Queen hade:
Jag:
Kram J

2012-03-11 | 17:16:44 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback