Träning med Queen

Medan Fly stod i stallet och torkade tog jag in Queen och började arbeta med henne.
Hon var helt lugn idag när jag satte på tränset och att få in bettet var inga problem. Sedan logerade jag henne som vanligt men sedan satte jag på tyglarna på tränset också och vande henne vid att känna bettet röra på sig i munnen. Först blev hon ganska så spänd och backade lite. Men jag försökte varar så lugn som möjligt och berömma henne när hon gick framåt och i slutet av passet kunde jag styra henne med hjälp av tyglarna utan problem.
Så när vi var klara med det gick jag vidare till att göra så som gjorde i början. Så jag satte upp en massa läskiga hinder och hon gick förbi dem utan att ägna dem en blick. Sedan ställde jag henne på en pressenning och viftade lite på den. Hon tittade lite men hade ändå vant sig vid konstiga saker. Så tilllslut kunde jag lägga pressenningen på henne, jag kunde "packa in" henne i det, lägga den på huvudet o.s.v Det var kul att hon var så duktig och inte reagerade. Så jag bestämde mig för att det fick räcka där. Sedan fick även hon sitt vårbad och stod sedan tillsammans med Fly inne i stallet. Mysigt, mysigt. Rena fina hästar har jag nu också.
Sedan var det dags för bushästarna :)
Outfiten:
Jag:
Queen:
Kram J

2012-03-20 | 12:30:16 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback