Två hästar på besök

Hejsan! Idag blev det bestämt att jag skulle hjälpa till att sköta Olivias två hästar medan hon är bortrest. Hennes blogg: www.poniy.devote.se
Den ena hästen:
--

Namn: Dee Lizzy (Lizzy)

Kön: Sto

Född: 2001

Färg: Fux

Ras: Svenk ridponny

Mankhöjd: 143,5 cm

Inriktning: Hoppning



Info: Lizzy är min första lufthäst. Jag har tävlat henne i både dressyr och hoppning men mest hoppning eftersom vi tycker det är roligast. hon är startad 1,20 men hoppat enstaka hinder på 1,35.

Tanken är att vi ska starta henne på 1.30 snart så vi kan kvala in till SM så småningom. Och i dressyr en har hon tävlat Msv B. Med bra poäng.

--
Och den andra hästen:
--

Chantus


Namn: Chantus

Kön: Valack

Född: 2002

Färg: Mörkbrun

Ras: Svensk ridponny

Mankhöjd: 146 cm

Inriktning: Hoppning


Info: Han är Lizzys halvbror. De har samma mamma men inte samma pappa. Vi brukar kalla de för Humle och Dumle eftersom de inte kan vara utan varandra förutom när de får tävla. Jag fick han en vecka efter att jag fick Lizzy. Han älskar att hoppa och hatar dressyr. Det går verkligen inte att rida dressyr på han, han ställer sig i mitten, sparkar och vägrar att röra sig. Men om det finns ett hinder så är det inga problem. Knäpp ponnyn!

Kram J


2012-03-16 | 19:23:29 | J's inlägg | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

Tack så jätte mycket för att du hjälper mig! <3

Kram Olivia

2012-03-16 // 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback