Någon?

Hej! Efter allt det som hänt så vill Stall Favorit inte köpa henne längre, vilket jag verkligen förstår. Men jag tänkte att jag skulle hyra ut henne. Vill inte sälja henne eftersom att det blir så jobbigt med det. men jag kommer att hyra ut henne till den som vill ut och rida LÄTTA pass i skogen, ett antal veterinärbesök behövs, och man kan ju även använda henne som avelshäst. Veterinären sa att det bara var ca 1% att detta felet med fölet skulle hända igen. Så det ska nog inte bli mer problem med nästkommande föl.
Dock lite krav om ni ska hyra häst.
Ni måste lägga upp hästen på hemsidan, med PASS och allt och jag vill se hästen då och då på bloggen. Hon får inte bara bli bortglömd.
Om ni tar föl på henne, så måste fölen få PASS
Och ni får gärna ha PASS till era andra hästar, även om det inte är ett krav.
Ni får heller inte, som ni förmodligen vet, tävla henne eller rida henne för hårt, speciellt inte i början.
Ni måste veta att det kommer bli en del veterinärbesök nu, för att se så att allt är bra.
Hon kommer att hyras ut från och med 20 maj (på söndag) för då är fölet räknat att komma.
Här har ni lite info:
Queen är en underbar ponny som kom till oss på Soreca för ett tag sedan. Hon har verkligen utvecklats, men råkade ut för en hemsk olycka... :( Hennes föl i magen fick en tumör, som i sig spred sig till korsryggen och bakbenen på Queen. Fölet dog, men Queen kommer att överleva. Dock kommer hon att få ta det lugnt när man rider, och hon är triangelmärkt, så hon får inte tävlas. Men hon kan bli en bra avelshäst då hon har fin stamtavla och sånt :)
OBS Egentagna bilder, copyright!
Kram J

2012-05-16 | 17:35:45 | Hästar/ ponnys till salu! | 6 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» SSI

Jag kan ta hand om henne, hon kommer självklart att få både tid och jag kan ju promenera med henne i skogen :) Ska jag mejla?

2012-05-16 // 19:23:05
» Pao

Länkbyte? stallpearlsunlight.blogg.se

2012-05-17 // 10:42:40
» Evelyn

Hejsan, kan du mejla mig när du har några lufthästar till salu? :)

2012-07-10 // 21:36:00
» Pao

Skulle J kunna ta fler bilder på Queen?

Svar: Jag har tyvärr inte fler och kan inte heller ta fler... jag ska se vad jag kan leta upp hemma dock... <3
kram J
soreca.blogg.se

2012-07-21 // 13:17:26
» Pao

Tack så hemskt mycket! :D

Svar: Ingen orsak, men jag har ingen dator just nu, så jag får göra det när den kommer hem :)
Kram J
soreca.blogg.se

2012-07-24 // 21:45:39
» Stuteri Surf

Jag kan gärna KÖPA henne om jag får!
//Stuteri Surf

Svar: Tyvärr redan såld! <3
Kram J
soreca.blogg.se

2012-08-03 // 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback