Tidig morgon

Hello!
Kan ni tänka er, nu är ALLA hästar redan klara!
Jag var uppe tidigt (Vid 06.00) och gick direkt ut i stallet. Mockade/packade hö medans de åt. Och släppte efter det ut dem i hagen. Ja, jag lät Pix vara inne, idag så skulle hon longeras,inspänd.
Så jag fixade iordning henne, och tog ut henne i paddocken. Väl där longerade jag henne i skritt/trav/galopp i ca 35-40 min. Hon var duktig. Och lyssnar bra nu också.
Hennes outfit:
---------------------------------------
Sedan var det Classics tur. Eftersom att hon tävlade igår, så promenerade jag med henne idag. Vi gick ner till vattnet, och hon fick bada hovarna lite XD
När vi kom tillbaka så släppte jag henne i paddocken, och lät henne springa av sig lite. Hon bockade som en tok! Men efter ett tag lugnade hon ner sig. Här är hennes outfit:
----------------------------------------------
Och så var det Lillan kvar. Jag gjorde allt precis som jag brukar. Träns,schabrak. Som gick jätte bra. Idag så la jag på sadeln direkt. Hon backade undan och blåste upp sig. Blev lite rädd helt enkelt.
Men till slut lugnade hon sig. Och jag kunde lägga på sadeln. Idag tog jag med henne till padocken och longerade henne med sadel. Eller rättare sagt, lät henne rusa runt som en tok med sadel på ryggen. Hon bockade,stegrade och flög som bara den! Men de hjälpte, för sedan var hon snäll som ett lamm.
Hon travade runt mig lite, men där fick det räcka. Hennes outfit:
Så, jag håller även på att uppdatera sadelkammaren. Den kommer upp senare idag.
/R

2012-05-27 | 10:02:54 | Outfits | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback