Två alternativ...

Hej! Förlåt för att jag inte har bloggat men jag har inte haft tid, helgen har varit lite hektisk... I alla fall. Jag var ju och kollade till Queen häromdagen och vi pratade också om hur vi skulle göra. Nu är det såhär, att jag har två alternativ om hur vi ska göra med Queen, och jag vill att framför allt Stall Favorit ska hjälpa mig att välja.
Queen kommer att bli bra, men kommer inte att kunna bli tävlingshäst igen. Hon kan ridas lite, men hon kommer att triangelmärkas för att detta fölets tumör kommer att ge henne konsekvenser. :(
I alla fall, nu har jag två alternativ och jag har ärligt talat en VÄLDIG beslutsångest.
--
Antingen opererar de ut fölet och Queen kommer att bli bra, och hon kommer att kunna bli promenadshäst, alternativt ridas lugnt, men det beror på hur hon tar operationen. MEN, då kommer hon aldrig mer att kunna få ett föl...
--
Eller så låter de det döda fölet ligga kvar i magen och hon föder det när hon ska. När fölet föds kommer det att vara dött, men Queen kommer att kunna föla igen i alla fall. Då skulle hon kunna bli avelshäst. Hon kommer att kunna ridas lite som sagt, men inte tävlas.
--
Tumören från fölet har alltså sprdit sig till Queen korsryggen, hon har inte ont av det och kommer att kunna röra sig obehindrat, dock kommer hon inte att kunna bli riden för mycket, men hon kan i alla fall ridas lugnt ca 6 dagar i veckan, men man får såklart hålla koll så att det inte blir för påfrestande på henne.
I alla fall. Det känns hemskt att lilla Queen ska få föla ett DÖTT föl och att tumören kanske kan spridas mer, veterinärerna tror inte att den kommer att sprida sig mer, men man kan aldrig vara säker, sa de. I så fall kommer hon också att få stanna på kliniken tills fölet kommit. Då ska de göra en snabb koll mot tumören för att se så att den inte har spridit sig mer (de har redan opererat bort tumören från korsryggen, men den är lite bräcklig ändå)
Samtidigt vill jag att hon ska kunna föla i framtiden. Hon är så ung och det känns så hemskt om hon skulle behöva gå och vara promenadshäst hela livet...
I andra alternativet kan hon ju i alla fall vara avelshäst.
--
Dessutom undrar jag om du, Stall Favorit, fortfarande är intresserad av henne i så fall?
Kram J

2012-05-14 | 22:30:34 | J's inlägg | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» LuftLycka

Jag skulle rösta på att låta det vara kvar. Om nu Queen visar att tumören sprider sig kan man ju låta henne operera men hon skulle kunna bli så mycket mer om hon kunde få föl<333



Kram. LuftLycka!

2012-05-15 // 07:21:27
» Julia

Det här var ju verkligen en chock! Ärligt talat vet jag inte riktigt. Men hon kommer alltså inte kunna ridas normalt i någon av allternativen?

2012-05-15 // 13:40:35
» Neiwada

Svar: Har inte så mycket tid, men har gjort Wonders pass! Bara 2 kvar! :-)

Kram Neiwada<3

2012-05-15 // 21:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback