Gångartsträning

Hej! Idag övade jag på det som Erna faktiskt är skapt för. 
Vi red ut i skogen, jag började med att trava lite, gå över till tölt, och trava igen. Sedan provade jag en galopp, saktaade av till trav och gick över till tölt. 
Jag fattade galopp ifrån skritt, tölt och trav. Skritten var lite problematisk först eftersom att hon gärna ville tölta några steg först, men efter en hel del träning lyckades vi. Tölten och traven var inga problem och det kändes jättebra att vi kan fatta galopp så bra nu! 
När vi hade ridit ett tag hittade jag en lång raksträcka där jag började med att öva på lite tempoväxlingar i tölten. Hon föredrar lite kortare tölt, så idag försökte jag öka tölten på henne lite. 
Det gick ganska så bra, men jag ick kämpa lite. Hon blev riktigt svettig så jag vilade en stund innan jag började träna på pass. 
Att träna på hennes pass var verkligen helt gudomligt! Jag har inte passat med henne så mycket och så, men när jag provade idag kändes det verkligen bäst! 
Jag passade bara lite, för hon var så trött. Det räckte med att det gick bra en gång, så red jag sedan hem. 
Kram J

2012-10-31 | 17:49:07 | J's inlägg | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback